Sarcina de lucru pentru elevi:
(1) Puneți grâu la încolțit, în farfurii cu vată umezită constant.
(2) În fiecare sâmbătă dimineață, măsurați cea mai înaltă plantă, apoi intrați pe documentul colaborativ (Google sheets) a cărui adresă am trimis-o părinților pe grupul de Whatsapp al clasei și înscrieți dimensiunea, în milimetri, în dreptul numelui vostru.
(Documentul colaborativ pregătit de profesor este un document de calcul tabelar de tip excel, unde cadrul didactic a înscris, pentru fiecare linie, numele elevilor. Capul de tabel este: Săptămâna 1, Săptămâna 2 etc.)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să înregistreze rezultatele observaţiilor realizate în timpul experimentelor, prin marcarea în tabele cu diverse simboluri;
Să interpreteze, cu cuvinte proprii, reprezentări vizuale simple (de tip histograme) ale unor date de același tip.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema pentru elevi vizează evidențierea transferului de energie prin experimente simple. Fiind, la bază, un experiment individual, susținut de investigație științifică, o modalitate prin care poate fi valorificat mai bine este să îl transformăm într-o activitate colaborativă. Elevii vor contribui la acumularea datelor care reflectă creșterea plantelor, observând universalitatea fenomenului (aceeași rată de creștere la plantele fiecăruia), comparând, sintetizând, apreciind – astfel exersând capacități de analiză, comunicare, sinteză, transfer. În fiecare sâmbătă, acasă, cu ajutorul părinților, elevii măsoară plantele de grâu puse la încolțit la o anumită dată. Înscriu dimensiunea celei mai înalte plante, în milimetri, în documentul colaborativ. Observă datele înscrise de colegi, precum și actualizarea (care se face în timp real) a graficului de creștere (în dreapta) și a mediilor săptămânale (în ultimul rând din tabel). După 6-8 săptămâni, se fac discuții în clasă – experimentul se poate valorifica prin abordarea unor teme precum: elementele/ condițiile necesare pentru creșterea plantelor, valoarea colaborării pentru rezultate mai bune, paralelă cu modul de lucru al cercetătorilor mediului în ziua de azi (colaborare pentru monitorizarea fenomenelor meteo, utilizarea big data pentru predicții etc.).
Accesări: 1.179
Contribuitor: Olimpius Istrate - Universitatea din București, FPSE (2018)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Google Sheets Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.