Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Nivel preșcolar >

Cu ce sunet începe cuvântul?

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pe masă în fața voastră se află jetoane cu diferite imagini. Copilul numit de mine va alege un jeton, ca spune ce imagine este desenată și va răspunde la întrebarea: „Cu ce sunet începe cuvântul…?”

Dacă răspunde corect, va fi invitat să așeze jetonul pe masa alăturată în dreptul literei mari corespunzătoare sunetului. Dacă răspunsul nu este corect, va fi ajutat de un alt copil din grupă.

După așezarea jetonului, toți copiii se gândesc la alte cuvinte ce încep cu sunetul respectiv.

După epuizarea jetoanelor pregătite, vom desfășura un joc la tabla interactivă: https://wordwall.net/ro/resource/76049126.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– Să numească sunetul inițial al unui cuvânt dat;
– Să asocieze sunetul cu litera corespunzătoare;
– Să recunoască literele mari de tipar;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

După explicarea și demonstrarea modului de desfășurare a activității, cadrul didactic numește pe rând 15 preșcolari care vor alege pe rând câte un jeton, vor denumi obiectul desenat și vor răspunde la întrebarea „Cu ce sunet începe cuvântul...?”. Dacă răspunde corect, va fi invitat să așeze jetonul în dreptul literei respective. În continuare ceilalți preșcolari vor da exemple de alte cuvinte ce încep cu același sunet. După epuizarea jetoanelor pregătite, preșcolarii vor desfășura un joc / o competiție de asociere a literei cu imaginea (cuvântul) corect, în aplicația wordwall. Fiecare copil va veni la tabla interactivă și va rezolva proba de asociere iar la final va fi premiat copilul care a rezolvat cel mai repede cerința jocului. Timp alocat: 10 minute


Accesări: 366
Contribuitor: Laura Blede - Școala Gimnazială nr. 6, Timișoara (2024)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Wordwall

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite