Sarcina de lucru pentru elevi:
Dragi copii, astăzi ne vom juca un joc interactiv care se va intitula „Roata Toamnei”.
Pe rând, fiecare dintre voi va veni la tabla interactivă și cu ajutorul degetului arătător (touchscreenului respectiv al mausului la laptop) veți învârtiți o singură dată roata. Indicatorul se va opri la o întrebare legată de anotimpul toamna, iar voi aveți apoi ca sarcină de lucru ca în fața tablei și a colegilor să răspundeți la întrebarea la care s-a oprit indicatorul cât mai clar și cât mai corect.
Exemplu de întrebări care se regăsesc pe roată, împreună cu imagini sugestive:
1. Care sunt lunile toamnei?
2. Ce se întâmplă în acest anotimp?
3. Cum este vremea în acest anotimp?
4. Ce flori de toamnă cunoașteți?
5. De ce crezi tu că acest anotimp este denumit „anotimpul bogăției”?
6. Ce se întâmplă cu păsările călătoare?
Răspunsurile corecte vor fi aplaudate și apreciate verbal, iar răspunsurile incomplete sau greșite vor fi corectate de către un alt copil din clasă/grupă. Fiecare preșcolar de la grupa mare care va răspunde corect la joc va fi recompensat cu câte un simbol specific anotimpului toamna.
Exemplu de roată: https://wordwall.net/ro/resource/6518450
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Cognitiv-informaționale:
– să răspundă la întrebările din cadrul jocului: „ Roata Toamnei” utilizând propoziții clare și corecte din punct de vedere gramatical;
– să identifice aspectele și fenomenele naturii specifice anotimpului toamna având la bază suportul intuitiv adecvat;
– să denumească florile de toamnă (crizanteme, tufănele, crăițe) de pe roată având la bază imaginile sugestive;
– să identifice fructele și legumele de toamnă, precizând totodată utilitatea și modul în care pot fi consumate în baza suportului didactic adecvat;
2. Psiho-motorii:
– să manifeste poziția corectă a corpului în timpul desfășurării jocului „Roata Toamnei”;
– să răspundă prin acțiune la cerințele formulate ( învârte roata o singură dată);
3. Afectiv-atitudinale:
– să manifeste spirit cooperant în timpul activității în scopul rezolvării corecte a sarcinilor de lucru;
– să participe activ și afectiv la jocul „Roata Toamnei”
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Preșcolarii de la grupa mare vor participa cu mare interes la joc. Sunt fascinați de tot ceea ce este nou, interactiv și inovativ. Preșcolarii vor răspunde cu promptitudine la întrebările din cadrul jocului „Roata Toamnei” deoarece pe lângă întrebări aceștia au la dispoziție imagini sugestive pe care le pot „citi” cu mare ușurință. Recompensele (simbolurile specifice anotimpului toamna) sunt cele care îi determină pe cei mici să fie atenți, prompți și creativi.
Accesări: 684
Contribuitor: Elena Georgeta Bolea - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 11 Căsuța Bucuriei, Brașov (2022)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Wordwall
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.