Sarcina de lucru pentru elevi:
Azi vom desfășura o activitate-surpriză.
Prin rezolvarea corectă a jocului de pe tablă (într-un browser, Wordwall se va deschide pe multi-touch board/ retroproiector), veți afla despre ce vom vorbi azi.
Pentru acest lucru, vreau să ne împărțim în două echipe. Fiecare echipă va trebui să așeze, pe rând, câte un cartonaș la grupa la care se potrivește.
Acum deschid jocul și vî explic. (Acesta este linkul către jocul de pe wordwall:
https://wordwall.net/ro/resource/36125447)
Deși ni se prezintă și un cronometru, în stânga sus, în acest moment nu vom ține cont de el.
Avem pe tablă două imagini, care prezinta doua anotimpuri; fiecare echipă va denumi câte o imagine, apoi, pe rând, câte un copil din fiecare echipă va așeza câte un element acolo unde crede că se potrivește. După ce îl așază, îl denumește și ne spune de ce l-a așezat acolo. Dacă nu știe, poate fi susținut de colegii din echipă.
Mai există pe tablă o grupă care nu este denumită. La final, după ce elementele vor fi distribuite, veți recunoaște precis și cel de-al treilea anotimp.
Vă voi mai spune că o grupă are tot atâtea elemente cate degete sunt la o mână; grupa fără denumire are tot atâtea elemente câți iezi avea capra din poveste, iar în ce privește ultima grupă, îmi veți spune voi câte elemente ați descoperit și cu ce asociați acest număr.
După ce așezați cartonașele, jocul ne va spune dacă am așezat corect.
Apoi vom începe sa vorbim despre… dar acest lucru am să vi-l spun la sfârșitul jocului, pentru a păstra surpriza. Și o să mai avem și alte surprize… Dar haideți să începem, va fi ușor pentru voi pentru că ați mai desfășurat astfel de jocuri.
Va câștiga echipa care va reuși să pună cartonașul și să vorbească despre el fără ajutor din partea mea.
Haideți să începem. Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să indice, fără ajutor, anotimpul din imaginile date (prezentate în Wordwall);
– să asocieze corect numărul de cartonașe necesar (indicat), ținând cont că ferestrele goale pentru fiecare anotimp sunt mai multe decât numărul cartonașelor;
– să enumere elemente specifice anotimpului iarna – schimbarea temperaturii – frig, ninsoare, copaci desfrunziți, haine groase, sărbători etc.
– să descrie transformările din natură în anotimpul iarna prin comparație cu anotimpul toamna;
– să formuleze o propoziție care să descrie suportul vizual – câte un cartonaș de pe tablă;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Acest joc are un număr de 15 cartonașe tocmai pentru ca fiecare copil sa poată asocia cel puțin unul. Este o resursă educațională deschisă - poate fi preluată în contul cadrului didactic și modificată în funcție de nevoi/ de numărul copiilor din grupă/ de obiectivele educaționale ale activității proiectate. Copiii vor asocia corect cartonașele cu anotimpurile, vor recunoaște și grupa care nu are denumirea anotimpului. 80% dintre copii vor putea spune singuri câte ceva despre cartonașul asociat; vor fi și câțiva copii care vor avea nevoie de susținerea echipei pentru a putea formula o propoziție cu imaginea aleasă. Ambele echipe vor finaliza cu succes așezarea cartonașelor, fără a fi nevoie de intervenția cadrului didactic (standardul de performanță vizat). Toți copiii vor număra corect cartonașele asociate anotimpului iarna. Cel puțin 70% dintre copii vor face asocierea numărului șapte cu zilele săptămânii, sau cu piticii din poveste. Jocul reprezintă o modalitate de captare a atenției pentru activitatea de Observare - Iarna - Aspecte caracteristice. La finalul jocului, îi voi anunța pe copii că azi vom discuta despre grupa de cartonașe pe care au format-o, care are scris numele cu litere mari. Copiii vor recunoaște grupa și vom putea continua activitatea de observare - iarna, aspecte caracteristice - pe baza imaginilor prezentate într-un slide show pregătit in prealabil (daca vremea este chiar specifică anotimpului iarna - ninsoare... activitatea ar putea fi continuată în aer liber). La finalul activității, copiii vor audia și viziona (în format mp4) cântecul „Vine iarna”. Drept recompensă toți copiii vor primi fulgi de hârtie pe care îi vor lipi pe unul dintre geamurile sălii de grupă.
Accesări: 530
Contribuitor: Gabriela Gîsă - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 232, București (2022)
Alte activități pentru: Ştiinţe Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Wordwall
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.