Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați pe avizierul virtual al clasei un material în care să prezentați 4 jocuri: 2 regăsite în texte literare citite la clasă sau din lectura voastră suplimentară și 2 practicate în mod real de către voi sau de către părinții voștri. (Avizierul virtual este pe pagina Wakelet – se dă linkul la spațiul creat pentru această temă pe wakelet.com.)
Ne vom împărți în două grupe. Prima grupă va prezenta jocuri ale trecutului (din texte literare: Cartea cu jucării de Tudor Arghezi, Amintiri din copilărie de Ion Creangă, La Medeleni de Ionel Teodoreanu etc.) sau povestite de către părinți și bunici, iar cea de-a doua grupă va prezenta jocurile timpurilor noastre folosind surse similare (opere literare: Harry Potter, a lui J.K.Rowling, Florin scrie un roman, de Mircea Cărtărescu etc,) sau din experiența voastră directă.
Fiecare grupă va posta pe avizier patru jocuri, conform cerinței determinate de timpul de referință, trecut sau prezent. Fiecare joc va fi prezentat pe scurt, în 30-50 de cuvinte, și va fi însoțit de o imagine ilustrativă (desen, fotografie, imagine preluată din mediul virtual sau din carte). De asemenea, fiecare joc prezentat va fi însoțit și de un enunț în care să precizați cel puțin două avantaje educative ale lui.
Timpul acordat pentru realizarea proiectului, având în vedere complexitatea sarcinilor, va fi de 7 zile (o săptămână). Veți avea la dispoziție zile pentru a vota un singur joc prezentat. Criteriile de evaluare vor avea în vedere respectarea cerințelor, nu plăcerea personală de a-l practica. Membrii grupei nu au voie să voteze propriile jocuri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice din texte literare date, aparținând autorilor clasici și celor contemporani, precum și din informații primite pe cale orală, practici care descriu jocurile copiilor din timpuri diferite;
Să rezume etapele și activitățile specifice jocurilor practicate de copii identificate din diferite surse: viața reală trecută și prezentă, opere literare sau mediul virtual;
Să enumere cel puțin două avantaje specifice fiecărui joc prezentat pentru a susține o opinie referitoare la rolul educativ al jocului;
Să asocieze corect imaginea/desenul cu textul scris;
Să utilizeze corect și adecvat limba română în alcătuirea mesajelor scrise, în diferite contexte de utilizare;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru a realiza avizierul virtual, elevii își vor distribui sarcini în cadrul grupei, conform abilităților personale ale fiecăruia: coordonator, editor text, editor imagine, lector, reporter. Aceștia, după acumularea materialului și redactarea textelor vor accesa link-ul indicat de către profesor și vor realiza prezentarea, care va conține descrierea succintă a fiecărui joc, în 30-50 de cuvinte, o fotografie care surprinde jocul/ un desen făcut de către ei sau preluat din mediul virtual. De asemenea, vor prezenta cel puțin două avantaje educative ale practicării jocurilor. Se va realiza o sinteză a avantajelor specifice jocului şi se vor descoperi valențele lui educative: stimularea imaginației şi a creativității, stimularea comunicării, competitivitate, dezvoltarea capacității de a rezolva probleme etc. Prezentarea materialelor într-un mod atractiv stimulează interesul pentru o participare activă atât în vederea realizării sarcinilor, cât și în evaluarea echipei adverse. Dacă elevii găsesc în calculator doar un mijloc de divertisment, de multe ori nociv, prin această abordare interactivă vor identifica şi rolul educativ al lui.
Accesări: 1.370
Contribuitor: Gina Alina Olariu - Școala Gimnazială, Poieni (Iași) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Wakelet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.