Sarcina de lucru pentru elevi:
La finalul orei de engleză, în timpul căreia au fost purtate dialoguri elev-elev și elev-profesor, elevii vor primi următoarea sarcina de lucru pentru acasă:
Descărcați pe telefonul mobil aplicația Lingbe, creați-vă un profil personalizat și găsiți-vă o persoană parteneră cu care v-ar face plăcere să purtați un dialog.
- Descarcă aplicația Lingbe pe telefonul mobil și încearcă să te familiarizezi cu modul în care aceasta funcționează.
- Caută persoane partenere care sunt disponibile pentru purtarea unui dialog zilnic cu tine în limba engleză. Verifică profilul persoanei cu care porți conversația, în așa fel încât să te poți apropia de domeniile sale de interes și de preferințele sale personale de discuție.
- Pregătește succint fiecare dialog, rememorând vocabular și reguli gramaticale.
- În fiecare dialog trebuie să incluzi elemente din ultimele lecții predate în clasă, iar subiectele acestuia nu trebuie sa părăsească ariile educativă, culturală, turistică.
- Găsește 4 sau 5 subiecte de interes despre care puteți comunica și ai grijă ca acestea sa corespunda lecțiilor primite la ultimele ore de clasă.
- La finalul conversației, oferă și cere de fiecare data feedback partenerului tău de conversație – o scurtă evaluare a dialogului dintre voi doi;
- Fii întotdeauna politicos și flexibil cu ideile pe care acesta le abordează și creează un mediu amical și constructiv prin care puteți să practicați limba engleză împreună;
- Nu depăși niciodată conversația de 30 de min./zi (timp de aprox. 2 luni), tocmai pentru a nu-ți ocupa o perioada foarte mare de timp nici ție, dar nici partenerului tău. Nu este recomandat să îl plictisești sau să-l faci să se simtă constrâns de situație. Conversația trebuie să fie una cât mai naturală, constructivă, fluidă și bazată pe acordul fiecăruia în mod voit de a participa la aceasta.
- Nu uita că scopul dialogului trebuie să fie unul educațional, în primul rând de a exersa limba engleză, de a descoperi lucruri noi, de a exersa vocabularul și gramatica limbii engleze, dar și de a-ți face cunoștințe și prieteni noi.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să inițieze o conversație în limba engleză
Să dialogheze în limba engleză într-un mod cât mai corect, respectând regulile de gramatică, intonație, vocabular
Să utilizeze funcțional limba engleză în situații reale de comunicare orală, căpătând mai multa încredere și apreciindu-și corect propria capacitate de comunicare
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Fiecare elev își va descărca aplicația „LingBe” (https://lingbe.com/) pe telefonul mobil sau pe orice gadget are la dispoziție și îi este mai util. Se va loga cu datele personale pe respectiva aplicație și își va crea un profil personal pentru a fi vizibil celorlalți utilizatori, care îl vor descoperi prin intermediul aplicației. De asemenea, profilul personalizat va fi util pentru a le arăta și celorlalți care îi sunt domeniile de interes, contribuind, astfel, la realizarea selecției unei persoane potrivite pentru conversație. Fiecare elev va consulta persoanele disponibile pe aplicație care vorbesc limba engleză și care poate fi potrivită pentru un dialog personalizat. După ce își va găsi o persoană pentru dialog, o va înștiința că respectivul exercițiu este o temă de la școală care impune anumite reguli ce trebuie să fie respectate: dialogul trebuie să aibă ca teme de discuție subiectele abordate la orele de clasă, fiecare dialog se va desfășura cam 20 de minute pe zi, pe o perioadă de aprox. 2 luni, iar partenerul trebuie să îi dea feedback constant. Elevii se vor strădui să fie cât mai prietenoși, să fie acceptați de către partenerul de dialog, încercând să își consolideze cât mai bine vocabularul și gramatica limbii engleze. Cel mai probabil că se va crea și o legătură între cei doi, care poate deveni benefică pe termen lung pentru practicarea limbii engleze. Ocazional, se fac discuții în clasă privind experiența elevilor, progresul realizat și eventualele nevoi de clarificări și de resurse suplimentare.
Accesări: 786
Contribuitor: Andreea Gabriela Ion - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a VII-a Clasa a IX-a Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.