Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de câte 4-5 elevi, creați o prezentare Sway în care să enumerați amenințările pe care le creează schimbările climatice în diferite tipuri de așezări umane aflate în vecinătatea unui bazin hidrografic și soluții pentru aceste probleme.
Accesând link-ul următor: https://learn.genetics.utah.edu/content/earth/watershed/, aveți la dispoziție 4 modele de ecosisteme antropizate pe care le veți explora și veți identifica răspunsuri la sarcina de lucru pe care o aveți de realizat în următoarea săptămână.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. să recunoască cel puțin 2 tipuri de ecosisteme antropizate, pe baza descrierii acestora din simulator.
2. să detecteze cel puțin 3 tipuri de amenințări care duc la deteriorarea mediului.
3. să analizeze impactul a cel puțin 3 soluții propuse pentru rezolvarea problemelor de mediu.
4. să prezinte unei audiențe câteva rezultate la care au ajuns, utilizând simulatorul.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru a se juca „Manage a Watershed”, un simulator care oferă 4 modele de ecosisteme antropizate (Agricultural City Type, Suburban Sprawl City Type, Low Impact Development City Type, Industrial City Type). În funcție de schimbările de temperatură și precipitații vor apărea probleme ecologice care destabilizează sistemul socio-economic, iar elevii vor trebui să ia decizii pentru a rezolva aceste probleme respectând principiile unei dezvoltări durabile. La final vor primi un raport al impactului pe care l-au avut deciziile luate de aceștia. Fiecare elev va explora simulatorul, identificând problemele ecologice cu care s-a confruntat și impactul pe care l-au avut măsurile luate. Împreună, grupa de elevi va prezenta colegilor rezultatele obținute, într-un mod cât mai atractiv prin intermediul aplicației Sway.
Accesări: 1.337
Contribuitor: Bogdan Andrei Miu - Facultatea de Biologie (2019)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: simulări Microsoft Sway
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.