Descriere:
Exercițiul interactiv de programare este destinat să învețe elevii cum să afișeze elementele de pe diagonalele principală și secundară ale unei matrici pătratice. Obiectivul este de a recunoaște și expune elementele aflate atât pe aceste diagonale, cât și în zonele de dedesubt sau deasupra lor. De asemenea, exercițiul include afișarea elementelor din matrice cu ajutorul manipulatorilor de format, precum setw(n), pentru a prezenta un tablou bidimensional clar și bine structurat.
Această activitate stimulează dezvoltarea gândirii algoritmice prin exerciții practice de identificare a poziției elementelor în cadrul matricei. Elevii sunt încurajați să completeze codul lipsă într-un context interactiv, pregătindu-se astfel pentru lucrul cu algoritmi în laboratorul de informatică, unde vor prelucra date din fișiere.
Feedback-ul în timp real, marcat în verde pentru răspunsurile corecte și în roșu pentru greșeli, facilitează o participare dinamică și optimizează procesul educațional. Prin această metodologie, se urmărește îmbunătățirea abilităților tehnice ale elevilor și familiarizarea lor cu manipularea tipurilor structurate de date.
Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 2. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi a relaţiilor dintre acestea
Competența specifică vizată prioritar: 2.3. Utilizarea fişierelor text pentru introducerea datelor şi extragerea rezultatelor
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/35963907
Accesări: 152
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 5 iunie 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.