Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Direcții și vecini într-un tablou bidimensional: folosirea vectorilor de direcție (Fișă de lucru interactivă)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Fișa de lucru interactivă, cu completare de instrucțiuni sau de răspuns, este concepută pentru a specifica direcțiile în care se vor căuta vecinii unui element din matrice. Fiecare direcție de mișcare este reprezentată printr-o pereche de valori din dx și dy (coordonatele unui punct). Combinarea acestor valori acoperă cele 8 sau 4 direcții posibile în jurul unui element din matrice. Aceste direcții includ cele 8 posibile (Nord, Est, Sud, Vest, inclusiv diagonalele) sau doar cele 4 direcții fără diagonale. Folosind acești vectori de direcție, se pot analiza și manipula matrici pătratice pentru a determina vecinii fiecărui element, numărul elementelor cu toți vecinii număr impar, numărul elementelor care au cel puțin un vecin impar și multe altele.

Feedback-ul vizual, colorat în roșu sau verde, este utilizat pentru a motiva și ghida elevii în procesul de învățare. Elevii vor completa liniile de cod lipsă pe baza întrebărilor prezente la sfârșitul fiecărei secțiuni, iar în laboratorul de informatică vor implementa programele propuse. Exercițiul aprofundează și tehnicile de scriere și afișare în fișiere, astfel încât deplasările pe direcțiile dx și dy pentru identificarea vecinilor să devină o rutină în implementarea programelor.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Analizarea unei probleme în scopul identificării datelor necesare şi alegerea modalităţilor adecvate de structurare a datelor care intervin într-o problemă


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36231327
Accesări: 174

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 27 iunie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite