Sarcina de lucru pentru elevi:
(Pentru început, voi alege trei elevi care vor face parte din juriu.)
Pentru că deja cunoașteți tema operei, astăzi veți interpreta, folosind jocul de rol, sceneta Dl Goe (maxim 10 minute). Veți lucra in echipe. Vă rog să vă alegeți singuri rolurile , în funcție de ceea ce simțiți în legătură cu personajele și de recuzita existenta.
Vom avea 2 sau 3 echipe de teatru. Cea mai buna interpretare, aleasa de juriul existent, o veți înregistra video-audio cu ajutorul unui telefon mobil și o veți posta pe pagina/ grupul clasei.
Spre finalul orei, veți crea și veți tehnoredacta, cu ajutorul programului Microsoft Office Word (online) sau Google docs, un mic scenariu prin imaginarea câtorva posibile dialoguri intre familia lui Goe și birjarul trăsurii din București. Veți lucra pe grupe.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
OBIECTIVE:
a)Cognitive:
OC1: să interpreteze logic şi expresiv rolurile din dramatizarea operei „D-l Goe…” de I. L. Caragiale;
OC2: să creeze un mic scenariu prin imaginarea câtorva posibile dialoguri intre familia lui Goe și birjarul trăsurii;
b) Afective: OA1: să manifeste spirit de colegialitate şi cooperare în cadrul echipei;
c) Psihomotorii: OPM1: să-şi coordoneze mişcările pentru a utiliza manualul ,caietele şi recuzita ;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În funcție de prietenii, afinități, elevii se vor grupa și-și vor alege rolurile. Din umbră, le voi sugera câteva idei in legătură cu alegerea corecta a acestor roluri. Elevii vor lucra în echipă. Vor coopera, colabora și juca teatru ajutându-se de textul operei din manual. In final, va fi aleasa echipa câștigătoare de juriul numit de profesorul clasei. Un elev cu telefon performant va înregistra video-audio cea mai buna interpretare și o va încărca pe platforma de elearning/ pagina clasei/ grupul clasei. Spre finalul orei, elevii, împărțiți pe grupe, vor crea și vor tehnoredacta, cu ajutorul programului de editare colaborativ ales, un mic scenariu prin imaginarea câtorva posibile dialoguri intre familia lui Goe și birjarul trăsurii din București. Fiecare grupa își va citi, prin reprezentantul ei, dialogul tehnoredactat.
Accesări: 935
Contribuitor: Luminița David - Școala Gimnazială Nanu Muscel, Câmpulung (Argeș) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.