Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Cultură civică > Clasa a IV-a >

Drepturile copilului

Sarcina de lucru pentru elevi:

Sarcina 1 – Identificarea drepturilor copiilor conform legislației

Profesorul anunță că la această oră participă două subgrupuri “Copiii” și “Părinții”. Fiecare “copil “este însoțit de un” părinte”. Fiecare subgrup trebuie să facă un nor de cuvinte cu drepturile copilului, folosind aplicatia WordArt: https://wordart.com , aşa cum cred că sunt prezentate aceste drepturi în legislaţie.
După finalizarea norilor de cuvinte, un reprezentant al fiecărui subgrup va trece în revistă drepturile formulate, astfel încât întreg grupul să aibă aceeaşi informaţie.

Sarcina 2 – Asocierea drepturilor copilului cu responsabilităţi corespunzătoare, în funcţie de rolurile şi regulile familiale sau şcolare

Se păstrează diadele “Copii” și „Părinți”.

Folosind aplicatia Bubbl.us (https://bubbl.us/) scrieţi, la alegere, trei drepturi ale copilului promovate de legislaţie(in 3 casete mari). Precizaţi, pentru fiecare dintre aceste drepturi, câte trei responsabilităţi corespunzătoare acestor drepturi şi pe care, credeţi că trebuie să şi le asume copiii (in casetele ce deriva din cele mari) Apreciaţi, pentru fiecare responsabilitate precizată, măsura în care copiii o respectă, de obicei, la şcoală şi acasă. Apoi, creați pentru fiecare responsabilitate câte o căsuță, în care scrieţi cifra corespunzătoare pentru fiecare responsabilitate în parte (3 – întotdeauna, 2 – câteodată, 1 – niciodată).

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să identifice principalele prevederi legislative, cu privire la promovarea drepturilor copilului;
Să asocieze corect o serie de drepturi ale copilului, cu responsabilitățile corespunzătoare, în funcţie de reguli şi roluri sociale;
Să exprime opinii cu privire la importanța promovării drepturilor copilului.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:


Accesări: 1.095
Contribuitor: Georgica Badea - Școala Gimnazială Nr. 1, Mogoșoaia (2019)

Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Wordle Bubbl.us

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite