Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupe de câte 4 sau 5 elevi, veți avea de efectuat o imagine vizuală ce să cuprindă cât mai multe drepturi, cu ajutorul aplicației ,,WordArt”.
Astfel, intrând pe wordart.com, aveți instrumentele necesare pentru a vă susține creativitatea în ilustrarea drepturilor, printr-o imagine sugestivă aleasă și efectuată de voi.
După efectuarea acestei cerințe, aveți de efectuat, în cadrul aceleiași echipe și cu ajutorul aceleiași aplicații, o altă imagine vizuală ce să cuprindă o îndatorire a fiecărui drept ales din imaginea concepută inițial. De exemplu: dacă alegeți să ilustrați 5 drepturi printr-o imagine a unui porumbel din aplicație, ulterior aveți de efectuat 5 îndatoriri (câte o îndatorire pentru fiecare drept ales inițial) printr-o altă imagine aleasă din aplicație.
Vor fi două echipe învingătoare. O echipă va fi câștigătoare dacă a găsit cele mai multe drepturi și îndatoriri, iar cealaltă echipă va fi câștigătoare deoarece cele două imagini vizuale concepute rezonează cel mai bine cu drepturile și îndatoririle alese.
La final, trebuie să distingeți drepturile fundamentale și drepturile pe care le are o persoană majoră în plus față de una minoră
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să descrie conceptele de „îndatorire” și „drept”
Să explice importanța drepturilor fundamentale
Să conceapă o listă cu propriile sale drepturi și îndatoriri
Să conceapă o listă cu drepturile și îndatoririle pe care le are în plus o persoană majoră față de una minoră
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru a efectua sarcinile. Elevii vor colabora în echipe pentru a enumera cât mai multe drepturi și îndatoriri. Ulterior vor accesa site-ul www.wordart.com pentru a înșira drepturile omului în aplicație și vor colabora pentru a efectua un design unic și sugestiv prin opțiunile pe care aplicația le pune la dispoziție foarte ușor. După efectuarea acestei sarcini, elevii vor repeta procesul anterior doar că de data aceasta vor înșira îndatoririle corespunzătoare fiecărui drept ales inițial. În final, elevii din fiecare echipă trebuie să colaboreze pentru a reuși să distingă drepturile fundamentale de celelalte precum și drepturile dobândite în plus o dată cu împlinirea vârstei de 18 ani. Efectuând aceste demersuri elevii vor sesiza beneficiile de a lucra în echipă, importanța fiecărui drept și importanța respectării fiecărei îndatoriri. De asemenea, vor sesiza interesul respectării termenului limită de o săptămână și importanța îndatoririlor corespunzătoare drepturilor. Elevii își vor prezenta la termenul limită imaginile vizuale, vor distinge diferențele dintre drepturile fundamentale și celelalte precum și importanța dobândirii unor alte drepturi o dată cu împlinirea vârstei majore.
Accesări: 645
Contribuitor: Nicolae Gabriel Sasu - Facultatea de Științe Politice (2019)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.