Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Învățământ special > Clasa a VI-a >

Ecoul înțelegerii – evaluare sumativă, clasa a VI-a, comunicare, învățământ special (Test multimodal)

Autor: Ofelia-Cristina Nagy - Centrul Școlar de Educație Incluzivă Primăvara, Reșița (Caraş-Severin)

Descriere:

Test de evaluare sumativă pentru clasa a VI-a, realizat în baza programei școlare (aprobate în 2021) pentru învățământul special gimnazial, dizabilități intelectuale grave, severe și/sau asociate. Scopul acestui test este de a evalua gradul de însușire a competențelor de comunicare și limbaj de către elevii cu dizabilități severe din clasa a VI-a, conform curriculumului de învățământ special, 2021. Testul este conceput pentru a fi administrat prin Google Forms, utilizând suport imagistic și întrebări de tip grilă cu un singur răspuns corect, facilitând astfel accesibilitatea și înțelegerea.

Se adresează în primul rând elevilor cu dizabilități severe din clasa a VI-a, înscriși în învățământul special, precum și profesorilor care predau disciplina Abilități de comunicare și limbaj. Valoarea sa adăugată constă în oferirea unui instrument de evaluare standardizat, dar adaptabil, care permite o monitorizare eficientă a progresului elevilor în însușirea conceptelor și abilităților de comunicare.

Prin formatul său digital, testul facilitează administrarea și corectarea, oferind feedback rapid și personalizat.

Este o resursă versatilă, ce poate fi ușor adaptată la nevoile individuale ale fiecărui elev și a accesibilității sale, fiind disponibilă online. De asemenea, este o resursă ludică și interactivă, prin posibilitatea de a include elemente vizuale și audio, transformând evaluarea într-o experiență mai puțin stresantă și mai antrenantă pentru elevi. Deși testul în sine nu este colaborativ în sensul creării comune, rezultatele obținute pot fi ușor partajate și discutate în echipă de către profesori și părinți, în vederea stabilirii unor strategii educaționale individualizate.

 

Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VI-a
Disciplina: Învățământ special

Competență generală: 1.Receptarea și utilizarea adecvată de mesaje orale și/sau prin intermediul metodelor alternative și augmentative în diverse situații de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Acordarea de semnificație sunetelor identificate, discriminate și localizate în mediul înconjurător, inclusiv prin utilizarea metodelor alternative și augmentative de comunicare


Legătura web către resursă: https://forms.gle/RjcVfuKDRnJFE82YA
Accesări: 26

Propunător: Ofelia-Cristina Nagy - Centrul Școlar de Educație Incluzivă Primăvara, Reșița (Caraş-Severin)
Data validării: 25 mai 2025

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite