Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Om şi societate > Geografie > Clasa a IV-a >

Elemente de geografie ale orizontului local (Fixare)

Sarcina de lucru pentru elevi:

Elevii sunt invitați în cabinetul multimedia, unde pe fiecare calculator a fost instalată o prezentare ppt pe care elevii o consultă. Elevilor li se explică faptul că li se oferă posibilitatea de a-și verifica cunoștințele, dar și de a le și fixa, printr-un joc-concurs „Vrei să fii… cel mai bun?”. (Jocul este creat cu purposegames.com, însă se poate utiliza classtools.net sau alte aplicații similare.)

Timp de 15 minute, fiecare elev trebuie să rezolve fiecare cerință, prin alegerea răspunsului corect din cele 4 variante, printr-un click pe răspuns.

Jocul are un număr de 12 itemi obiectivi, astfel :
I1: denumește orizontul
I2: denumește linia orizontului
I3: identifică punctul cardinal de unde răsare soarele
I4: alege varianta corectă
I5: găsește punctul indicat de busolă
I6: identifică elementele prin care este indicat punctul cardinal NORD
I7: definește planul
I8: definește harta
I9: identifică locul unde se găsesc explicațiile pe hartă
I10: definește scara grafică
I11: localizează comuna Mihai Viteazu pe harta județului
I12: localizează comuna Mihai Viteazu pe harta țării

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să definească linia orizontului, orizontul, planul și harta, pe baza cunoștințelor acumulate pe parcursul orelor anterioare de geografie;
Să identifice punctele cardinale și elementele hărții, pe baza imaginilor date;
Să enumere mijloacele de orientare cunoscute (naturale și artificiale) utilizând textul lecției;
Să localizeze pe hartă comune și satele aparținătoare;

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Feedbackul este oferit imediat, deoarece în cazul răspunsului corect apare o față veselă, iar în cazul răspunsului greșit, o față tristă cu îndemnul „Mai încearcă o dată!”. Dacă elevul a rezolvat greșit o cerință, i se dă posibilitatea să revină asupra acesteia pentru a găsi în final răspunsul corect. La finalul jocului-concurs, apare aprecierea finală : „Felicitări! Ai reușit!”. Elevii lucrează cu interes, majoritatea reușind să termine sarcina într-un timp mai scurt.


Accesări: 1.269
Contribuitor: Daniela Maria Arion - Școala Gimnazială Mihai Vodă, com. Mihai Viteazu (Cluj) (2020)

Alte activități pentru: Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: jocuri Classtools

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite