Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Matematică > Clasa a VIII-a >

Elemente de statistică

Sarcina de lucru pentru elevi:

Veți fi împărțiți în patru grupe. Fiecare grupă va primi foi cu măsurători legate de înălțimile, masa corporală, notele și distanța dintre domiciliu și școală ale unor elevi dintr-o clasă (pot fi inventate aceste date, pentru a respecta GDPR).

1. Elevii fiecărei grupe trebuie să reprezinte datele din fiecare categorie folosind minim două tipuri de grafice sau diagrame (folosind graficele implicite din word, excel, google sheets sau orice alte aplicații cunoscute și permise în școală; puteți încerca Visme, de exemplu). Realizați o prezentare cu aceste grafice.

2. Folosind datele primite, calculați pentru fiecare categorie: media, mediana, valoarea modală etc.

3. Realizați, folosind padlet, un avizier în care să adăugați toate materialele obținute la punctele 1. și 2.

4. Încărcați avizierele în următorul avizier: (se dă linkul la pagina Padlet creată de cadrul didactic pentru această activitate).

5. Urmăriți ceea ce au postat celelalte grupe, oferiți feedback, ajutați colegii să corecteze acolo unde este nevoie.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să reprezinte grafic o serie de date statistice
Să calculeze media unei variabile numerice
Să calculeze mediana unui set de date statistice
Să calculeze modul (valoarea modală) a unei variabile
Să rețină formulele de calcul

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor realiza diverse grafice pe care le vor introduce într-o prezentare. Cei mai mulți vor folosi instrumente Microsoft Office sau Google docs, prin urmare le voi sugera și alte aplicații de realizare a prezentărilor: ex. prezi, genially, canva, visme. Mă aștept ca elevii să fie încântați de sarcinile primite și să le realizeze cu maximă seriozitate. Principala problemă va fi la momentul în care trebuie să ofere feedback colegilor. Mulți dintre ei nu vor oferi feedback, iar cei care îl vor oferi vor spune că totul este în regulă. Consider că trebuie să lucrăm cu elevii noștri și la partea de critică și autocritică.


Accesări: 880
Contribuitor: Darius-Lucian Bortoae - Școala Gimnazială, Hadâmbu (Iași) (2021)

Alte activități pentru: Matematică Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Visme simulări Microsoft Excel Google Sheets

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite