Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Limba engleză > Clasa a VI-a >

Eroi legendari

Sarcina de lucru pentru elevi:

Clasa este împărțită în 4 grupe, acestea au fost formate aleatoriu, am amestecat într-un coș post-ituri de culori diferite, roșu, verde, albastru și galben, iar fiecare elev a extras o culoare și s-au grupat conform culorii alese.

Fiecare echipă are de realizat o fişă de prezentare a personajului central. Astfel, am selectat textele suport pentru fiecare super-erou:

  • Paşa Hassan de George Coşbuc;
  • Românii supt Mihai Viteazu de Nicolae Bălcescu;
  • Prâslea cel voinic şi merele de aur;
  • Hercule – Legendele Olimpului, Eroii, Volumul al II-lea, Al. Mitru; Legenda lui Hercule – film;
  • Superman – animaţii şi prezentarea de pe Wikipedia.

Pregătirea proiectului:
I. Lecturați textele recomandate, vizionați filmele propuse și întocmiți o fișă de prezentare a personajului principal, urmărind modelul alăturat:
Numele eroului:
Originea:
Fapte relevante:
Trăsături:

II. Cu ajutorul internetului, caută alte informaţii relevate despre eroul preferat. Aveţi în vedere originea sa, faptele şi acţiunile sale, trăsăturile acestuia.
Primele două sarcini se realizează în fiecare grupă. Ulterior sarcina a treia presupune numirea de către fiecare echipă a doi reprezentanţi care se vor întrunii cu ceilalţi colegi şi vor facilita Întâlnirea eroilor, iar ceilalţi membrii ai echipelor vor întocmi pagina de Facebook.

III. Realizaţi o bandă desenată în care să facilitați întâlnirea celor 4 eroi şi întocmiţi o pagină de Facebook pentru fiecare personaj.

IV. Stabiliți de comun acord cum veți realiza prezentarea și stabiliți rolul fiecăruia în grupă.

V. Reflecții privind rezultatele proiectului:
• Ce trăsături comune ați descoperit?
• Care dintre eroi v-a plăcut mai mult?
• Ce informații noi ați aflat despre aceştia?

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să prelucreze informațiilor din materiale diverse (orale, scrise, multimodale), prezentând valorile promovate în tradițiile și obiceiurile diferitelor culturi.
Să analizeze modele promovate în literatura română şi/sau universală și în alte arte (film, teatru, artă plastică etc.).

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:


Accesări: 951
Contribuitor: Florina Goge - Școala Gimnazială Augustin Buzura, Copalnic-Mânăștur (Maramureș) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Limba engleză Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: video Facebook

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite