Sarcina de lucru pentru elevi:
Cu ajutorul aplicației Voki (www.voki.com), creează un avatar care să spună o poveste creată de tine. Povestea ta trebuie să conțină: o solicitare, o recomandare, o promisiune, o felicitare.
În cea de-a doua parte, folosindu-te de opțiunea PRESENTER din aplicația Voki (http://www.voki.com/presenter/create), creează slide-uri care să conțină:
- dialoguri între două/ mai multe personaje din povestea ta favorită, dar care să exprime: o întrebare – un răspuns, o invitație- acceptare SAU
- un compliment- un răspuns la compliment.
Determină, sub textul scris al dialogului:
- emițătorul și receptorul,
- trei cuvinte cheie din dialog
- tema dialogului.
Personalizează prezentarea în așa fel încât să creeze atmosfera dialogului ales de tine.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice vorbitorul, ascultătorul (emițătorul, receptorul) dintr-un dialog cât și, după caz elemente paraverbale (intensitate vocală, intonaţie, tempoul vorbirii) şi nonverbale (mimică, poziţii corporale, contact vizual). Elementele nonverbale şi paraverbale ca mărci ale personalităţii individului.
Să determine actele de limbaj (a afirma, a întreba, a solicita, a recomanda, a promite, a felicita, a declara etc.), perechile de adiacenţă: întrebare- răspuns, invitație- acceptare/ refuzarea invitației, reproș- acceptarea/ refuzul reproșului, a face un compliment, a răspunde la un compliment etc.)
Să opereze cu strategii de concepere și de comprehensiune a textului oral: cuvinte-cheie, idei principale,
temă, informaţii generale şi de detaliu.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Înainte de a primi scris sarcina de lucru, elevilor li se va prezenta pas cu pas tema pentru acasă de către profesor, în clasă. Aceștia vor fi învățați cum să utilizeze aplicația Voki. După înțelegerea modului de funcționare al aplicației, elevii vor scrie o poveste în secțiunea CREATOR în cuprinsul căreia să apară (în dialog) o solicitare, o recomandare, o promisiune, o felicitare. Textul va fi redat de un avatar ale cărui trăsături sunt alese de elevi. Cu ajutorul acestui exercițiu, elevii exersează redactarea de text și, prin crearea avatarului, operează cu elementele nonverbale şi paraverbale ca mărci ale personalității individului. În cea de-a doua parte a exercițiului, elevii se vor întoarce la povestea preferată și vor căuta un dialog între două/mai multe personaje care să cuprindă o întrebare- un răspuns, o invitație- acceptare SAU un compliment- un răspuns la compliment. După identificarea unuia dintre actele de limbaj solicitate, elevii vor face o mini analiza a dialogului selectat în care să identifice emițătorul și receptorul, trei cuvinte cheie cuprinse în text și tema acestuia.
Accesări: 1.189
Contribuitor: Ioana Simina Cuculea - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.