Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de 3 elevi, vizionați, discutați și vă imaginați diferitele meserii și meșteșuguri din Evul Mediu de pe domeniul Feudal. Urmăriți pașii cu atenție și lăsați creativitatea să zburde liberă!
Pentru această activitate, este nevoie să parcurgeți toți pașii în ordinea dată de colega virtuală, Ana (avatar Voki), și să completați răspunsurile pe bilețele.
Accesați link-ul de pe Miro (https://miro.com/app/board/o9J_lciEe7M=/).
Nu este nevoie să creați cont pentru a utiliza aplicația. Odată terminată sarcina, ea se salvează automat. Vă încurajez să vă jucați cu elementele aplicației și să adăugați orice considerați relevant pentru tema propusă.
Atenție! Nu există răspuns greșit! Toate răspunsurile creative vor fi notate cu puncte în plus. Cele mai bune „Portrete”, vor fi prezentate la clasă.
Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să explice importanța fiecărei meserii din domeniul feudal pentru funcționarea societății medievale
Să descrie succint o zi din viața omului medieval
Să definească termenii „agricultură”, „șerb”, „economie”, „domeniu feudal”
Să compare diferențele dintre meseriile din perioada medievală versus contemporană
Să exprime opinii proprii referitoare la împărțirea societală
Să alcătuiască un portret de meșteșugar medieval într-un mod creativ, colaborativ și concret.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Această sarcină este o activitate colaborativă on-line, ghidată de o colegă virtuală, Ana. Am ales ca instrucțiunile să fie redate în acest mod, pentru a crea un mediul relaxant și a oferi suport în rezolvarea activității într-un mediu creativ, facilitând astfel, o exprimare liberă și aprofundarea cunoștințelor. Elevii lucrează în grupe de 3 pe platforma Miro, iar termenul limită este de o săptămână. Ghidați de Ana, elevii vor personaliza și completa fișa de lucru. Primul pas este crearea unei echipe, urmată de introducerea folosirii bilețelelor virtuale și vizionarea unui filmuleț de 1 minut care explică viața cotidiană a omului feudal. Următorul pas este introducerea vizuală a 3 meșteșuguri. Elevii se vor consulta și vor imagina meseriile din perioada contemporană care au rădăcinile în epoca medievală și vor scrie propunerile pe bilețele. Individual, vor nota ulterior pe post-it ce meserie le-ar fi plăcut să aibă la curtea feudală și cel puțin un motiv pentru alegerea făcută. În final, elevii vor crea împreună un portret de meseriaș având în vedere materialul prezentat și utilizarea celor 4 cuvinte date. Cele mai bune portrete vor fi prezentate de către reprezentantul grupului, la clasă.
Accesări: 1.117
Contribuitor: Laura-Ioana Iancu - Facultatea de Psihologie (2020)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Voki Miro
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.