Descriere:
Pentru evaluarea capacității de înțelegere a textelor, se poate aplica la clasă metoda Roll, ce propune o dezvoltare individualizată a competențelor de citire și înţelegere a textelor, ce vizează 9 abilități: înţelegerea generală, sensul literal, inferenţele, caracterele-texte narative, spaţiu şi timp, logica textului, sintaxa, lexic.
Elevii au 8-10 minute la dispoziţie pentru a citi textul, cu randurile numerotate din loc in loc, pe care apoi îl ascund. Prin conversații cu elevii, profesorul formulează întrebări completate într-un tabel. Dacă apar divergenţe, notaţi în rubricile Nu suntem de acord/ Nu ştim. Se reia lectura textului, de această dată o lectură model, specificând rândul pe care este scrisă informația corectă, lectură urmată de completarea unui chestionar cu întrebări.
Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a IV-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 3. Receptarea de mesaje scrise în diverse contexte de comunicare
Competența specifică vizată prioritar: 3.4. Evaluarea elementelor textuale care conduc la înţelegerea de profunzime în cadrul lecturii
Legătura web către resursă: https://drive.google.com/file/d/1wag9tU0UPOZkmpMt5m3i9zHUHJyImJXJ/
Accesări: 182
Propunător: Luminița Gheorghe - Colegiul Național Ana Aslan, Brăila (Brăila)
Data validării: 11 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.