Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o hartă conceptuală (diagramă) folosind aplicația Bubbl.us (elevii sunt familiarizați cu aplicația menționată mai sus, nefiind prima dată când utilizează această aplicație).
Vă veți împărți în 3 grupe. Fiecare grupă va realiza o hartă conceptuală, centrându-se pe unul din următoarele subiecte:
a) Greutatea;
b) Forța de frecare;
c) Forța elastică;
Indicații: Alegeți culori diferite pentru schemă: o culoare pentru casetele mari, o culoare pentru casetele care derivă din acestea, o culoare pentru casete cu cât mă depărtez de subiectul central.
În funcție de subiectul ales, puteți mări sau micșora numărul de caracteristici (simboluri, proprietăți, noțiuni învățate, formule, aplicații practice) sau puteți adăuga particularități pentru unele caracteristici.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să numească cel puţin 3 caracteristici specifice pentru fiecare tip de forță dat;
Să compare cel puţin 3 caracteristici ale unei forțe cu caracteristicile celorlalte două forțe ;
Să realizeze corespondențe logice și corecte între noțiuni, formule, unități de măsură în SI, reprezentarea forțelor;
Să reprezinte grafic tipurile de forțe în situații din viața cotidiană.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În primul rând, elevii sunt împărţiţi pe gupe. Fiecare grupă trebuie să dețină cunoștințe pentru tipurile de forțe date. Fiecare grupă trebuie să realizeze o hartă conceptuală prin intermediul aplicaţiei Bubbl.us (bubbl.us). Elevii îşi vor împărţi între ei sarcinile de lucru: câte un elev se va ocupa de o caracteristică pentru forta respectivă, altul va asambla întreaga harta în aplicaţie, altul se va ocupa de prezentare. Acest exercițiu va avea în vedere atât activităţi individuale, cât şi în colaborare. Prin intermediul ei se va urmări revizuirea, fixarea sensului noțiunilor și integrarea lor în ansamblu. Elevii realizează harta conceptuală în clasă, colaborativ, activitate prin care vizez dezvoltarea capacității de gândire de ordin superior.
Accesări: 3.851
Contribuitor: Daniela Văduva - Liceul Preda Buzescu, Berbești (Vrancea) (2020)
Alte activități pentru: Fizică Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.