Sarcina de lucru pentru elevi:
Astăzi încercăm să fim detectivi, să rezolvăm toate indiciile pentru a ajunge la comoară.
Pentru asta, va trebui să ordonăm numere crescător și descrescător, să rezolvăm exerciții și probleme de adunare în concentrul 0-10, fără trecere peste ordin.
Proba 1: Să începem!
Pentru a ajunge la comoară, urmărim harta din punct în punct și rezolvăm sarcinile pentru a putea înainta.
Fiecare elev va alege un cartonaș cu câte o întrebare matematică, citește întrebarea și trebuie să răspundă corect la ea.
• Cum se numesc numerele care se adună? (termeni)
• Semnul adunării este … (plus).
• Cum se numește rezultatul adunării? (sumă)
• Sumă sau… (total)
• Ce operație matematică facem atunci când auzim „mărim cu…”?
• Care sunt numere impare de la 0-10?
• În ce ordine sunt numerele: 1, 3, 5, 7, 9 ? (crescătoare)
• Care sunt numere pare de la 0-10?
Proba 2:
Și iată că am reușit să înaintăm în traseul nostru ajungând la cea de a doua sarcină.
Pe tablă vor fi jetoane în formă de cufere și chei . Copiii vor realiza corespondența între cufere și chei, rezolvând calcule rapide în minte .
Proba 3: Am mai trecut de o probă!
Pe tablă vor fi scrise 5 operații matematice, iar copiii vor aprecia dacă afirmațiile sunt adevărate sau false. Fiecare copil va avea un steguleț cu like pe bancă. Dacă afirmația este adevărată vor aprecia printr-un like.
a) 8 + 2 = 19 (F)
b) 8 – 2 = 6 (A)
c) 6 + 4 = 13 (F)
d) 10 – 7 = 8 (F)
e) 5 + 5 = 10 (A)
Proba 4: Următoarea sarcină:
Elevii vor efectua calculele individual primite pe o fișă de lucru.
Proba 5: Aventura continuă…
Călătorind, elevii descoperă că nu e greu să ajungi la destinație dacă ai urme după care să te ghidezi. Acele urme au numere pe ele. Aceștia trebuie să afle care este regula șirului și să completeze cu încă patru numere.
Proba finală: Marea descoperire:
Fiecare copil va primi câte o problemă individuală pe o fișă. După ce o citesc fiecare în gând rezolvă sarcina si dacă e corect primește o literă care împreună cu ale colegilor formează cuvântul unde se află comoara.
Acum veți primi litera corespunzătoare și pe rând o veți lipi într-un puzzle care este pe tablă. La final, o să aflați unde e comoara și o veți aduce în fața clasei.
Pentru că v-ați descurcat foarte bine, o să vă dau temă un joculeț – aveți linkul pe grupul clasei: https://wordwall.net/ro/resource/34494832
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să utilizeze corect terminologia specifică operațiilor de adunare și scădere: termen, sumă, total, diferență, mai mare, mai mult, mai mic, mai puțin;
Să rezolve exerciții și probleme de adunare în concentrul 0-10;
Să rezolve probleme pe baza analizei logice a acestora (judecata problemei);
Să compună probleme care presupun operația de adunare sau scădere.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor rezolva adunările cu rezultat egal cu 10. Vor fi motivați de formatul ludic al activităților propuse. O parte dintre activități pot fi transpuse în platforme digitale precum learningapps sau wordwall, pentru a fi rezolvate frontal (cu videoproiector).
Accesări: 794
Contribuitor: Mihaela Elena Rogozea - Școala Gimnazială Viorel Cucu Paltin, Arpașu de Jos (2022)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Clasa I
Alte activități care utilizează: Wordwall
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.