Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de câte patru, elevii vor crea o prezentare Prezi în care vor descrie în linii mari portretele eroilor și portretele antagoniștilor din seriile urmărite, în aceeași măsură, vor prezenta comportamentele morale și imorale remarcate. Fiecare grupă va crea un erou, iar fiecare copil va prezenta cele mai importante trăsături morale pe care le apreciază în cazul propriei persoane.
Elevii vor avea două săptămâni la dispoziție pentru a explora seriile interactive: Stretch Armstrong: The Breakout, Carmen Sandiego: To Steal or Not to Steal și Puss in Book: Trapped in an Epic Tale
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Elevii vor analiza portretele unor personaje cu care se identifică, pornind de la acestea vor identifica trăsăturile dezirabile pe care le apreciază în cazul propriei persoane.
Exercițiile ce au în vedere recunoașterea unor trăsături ale unor personaje aflate în diverse condiții vor facilita, vor încuraja recunoașterea unor similitudini în privința trăsăturilor apreciate în raport cu ceilalți.
Elevii vor descrie comportamentele morale în tandem cu cele imorale și vor analiza trăsături morale, definitorii persoanelor.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție două săptămâni pentru a explora seriile interactive enunțate. Acestea le oferă opțiunea de a crea povestea, nu se vor mai afla în locul observatorului detașat ci se vor implica activ în parcursul personajelor. Li se vor prezenta constant două opțiuni, iar ei vor stabili obiectivele și deznodământul. Aceste serii interactive îi ajută să practice exercițiul alegerii, ne determină să ne întrebăm dacă suntem mai dispuși să alegem căile sigure, dezirabile sau suntem mai înclinați să facem alegerile mai riscante. Dacă avem această putere de a transforma personajul, alegem să îl transformăm într-un erou sau într-un antagonist? Elevii vor susține prezentările, vom purta discuții deschise pe baza personajelor analizate, vom distinge comportamentele morale de cele imorale, vom cunoaște eroii grupelor, iar la final fiecare erou va prezenta cele mai apreciate trăsături morale.
Accesări: 1.035
Contribuitor: Aida Elena Pascu - Facultatea de Filosofie (2020)
Alte activități pentru: Cultură civică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Prezi
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.