Descriere:
Resursa creată este pentru dezvoltarea competenței 2.1. Elevii învață să recunoască și să utilizeze în compoziții literare figurile de stil. Gradul de dificultate este mediu către maxim. Structura: 15 itemi cu alegere multiplă vizând noțiuni de teoria literaturii.
Resursa propusă are drept scop evaluarea gradului în care au fost asimilate/ învățate/ însușite figurile de stil precum: metafora explicită și implicită, epitetul verbului, ornant, metaforic, și personificator, comparația, enumerația și repetiția, cu accent pe recunoașterea corectă și distingerea fină între metaforă și epitet metaforic.
Dezvoltă competențe transversale precum: abilități de comunicare orală și scrisă, abilități de lucru în grup mic/ coeziunea grupului, gândirea creativă, crește gradul implicării elevilor în procesul instructiv- educativ, dezvoltă limbajul expresiv. Operează cu valori morale precum: iubirea, bunătatea, credința și valori culturale precum: arta (literară), lectura, educația, familia.
Valorifică recomandările metodologice din programa școlară, iar cerințele sunt adecvate vârstei. Contribuie pregnant la realizarea competenței specifice 2.1 fiind un exercițiu complementar. Concepte cheie: stil, expresivitate, teoria literaturii, metafora, epitetul, comparația
Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 2. Receptarea textului scris de diverse tipuri
Competența specifică vizată prioritar: 2.1.. Recunoaşterea modurilor în care sunt organizate informaţiile din texte literare și nonliterare, continue, discontinue și multimodale
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/39317940
Accesări: 82
Propunător: Garofița Sorina Docolin - Liceul Tehnologic Electrotimiș, Timișoara (Timiş)
Data validării: 4 martie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.