Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi două filmuleţe care să pornească de la povestirea în ramă „Florin scrie un roman”, de Mircea Cărtărescu, folosind programul GoAnimate (https://goanimate.com/).
Prima jumătate a clasei: Pentru primul filmuleţ vă veţi folosi în demersul vostru de indiciile referitoare la caracteristicile personajelor şi ale decorului regăsite în operă, veţi respecta structura narativă originală. Pentru cel de-al doilea, a doua jumătate a clasei: vă veţi imagina un alt final al povestirii.
În pagina de lucru a clasei voastre de pe platforma Easyclass, veţi insera linkul către filmuleţele create, astfel încât să poată fi vizionate de tot restul clasei.
Timp de lucru: o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice caracteristicile personajelor şi elementele de decor dintr-o operă literară
Să ilustreze datele furnizate de text folosindu-se de o aplicaţie de vizualizare
Să transfere elementele naratologice existente în text: dialog, monolog, cadru spaţio-temporal în sfera vizualului (filmuleţul creat)
Să creeze un alt posibil final al textului
Să organizeze un ansamblu coerent, o structură ordonată a acţiunilor (fir epic)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Realizarea sarcinii de lucru: Elevii au ca temă realizarea a două filmuleţe pornind de la opera „Florin scrie un roman”, folosind aplicaţia GoAnimate. În clasă, elevii au fost împărţiţi în două mari grupuri. Primei jumătăţi a clasei îi revine realizarea unui filmuleţ care să respecte structura narativă a povestirii. Pentru aceasta, elevii vor citi cu atenţie textul studiat la clasă, vor extrage indiciile referitoare la personaje şi decor şi vor crea o animaţie care să corespundă descrierii textuale, dar care, în acelaşi timp, va pune în valoare elementele narative regăsite în text: dialog, monolog, cadru spaţio-temporal. Cea de-a doua parte a clasei va realiza un filmuleţ în care trebuie să imagineze un alt final pentru povestire. Pentru aceasta, elevii trebuie să consulte originalul şi apoi să-şi folosească imaginaţia şi creativitatea pentru a-l înlocui, cu menţiunea că trebuie să ţină cont de specia şi genul literar căreia îi aparţine opera şi de întâmplările precedente cu care trebuie să menţină o conexiune pentru a obţine un ansamblu coerent. Pentru acest filmuleţ din urmă, elevii se pot inspira din benzi desenate, basme citite recent sau în trecut sau pot folosi idei originale. Linkul filmuleţelor create va fi încărcat pe platforma Easyclass pentru a putea fi vizionat de toţi colegii în vederea unei posibile dezbateri ulterioare.
Accesări: 999
Contribuitor: Maria-Camelia Vrublevschii - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: GoAnimate (Vyond) Easyclass
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.