Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați un experiment de acasă pentru a înțelege mai bine importanța fenomenul de fotosinteză, a căldurii și luminii asupra creșterii plantelor.
Utilizând două recipiente sau pahare de unică folosință, veți planta câteva boabe de fasole. Pe unul dintre recipiente scrieți întuneric, iar pe celălalt lumină. Plasați paharul pe care scrie lumină la fereastră, iar pe celălalt într-un loc întunecat, o debara sau un beci.
Veți lăsa cele două plante în aceste locuri o perioadă de 14 zile, timp în care le veți uda periodic.
După cele 14 zile, veți efectua fotografii ale celor două plante, le veți măsura cu rigla și veți nota într-un document colaborativ al clasei (Google spreadsheet) caracteristicile acestora prin comparație cu cealaltă.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Pe baza comparării celor două plante crescute la lumină și întuneric, să identifice minim două diferențe dintre acestea.
Să explice, cu termeni științifici, diferențele dintre planta ținută la întuneric și planta crescută la lumină, pe baza caracteristicilor lor observabile și măsurabile.
Să realizeze investigații științifice bazate pe observare.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca teamă realizarea unui experiment pentru a înțelege mai bine fenomenul de fotosinteză și importanța luminii pentru creșterea plantelor. Aceștia vor folosi două compartimente și vor planta în fiecare câteva boabe de fasole. O plantă va fi plasată la fereastră pe tot parcursul experimentului, iar cealaltă va fi ținută la întuneric într-o debara sau beci, timp de 14 zile. Pe tot parcursul experimentului, elevii vor uda plantele periodic. După cele 14 zile, elevii for fotografia plantele și vor face măsurători ale organelor acesteia. Într-un document colaborativ online (realizat de cadrul didactic, unde sunt numele tuturor elevilor clasei), vor nota caracteristicile fiecăreia, făcând referire la aspecte precum culoarea și lungimea frunzelor, aspectul florilor, înălțimea plantei.
Accesări: 848
Contribuitor: Iulia Adelina Dinu - Facultatea de Biologie (2020)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Google Sheets
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.