Sarcina de lucru pentru elevi:
Elevii vor folosi aplicația Symbaloo Learning Paths (learningpaths.symbaloo.com), cu ajutorul căreia se pot crea planuri de lecție digital în stil de joc, folosind cele mai bune resurse educaționale, precum: videoclipuri, documente, întrebări, articole și jocuri educaționale care îi ghidează pe elevi prin trasee de învățare personalizate de la început până la sfârșit, astfel încât aceștia să poată învăța în ritmul propriu.
În perechi (cu colegul de bancă) veți accesa link-ul următoarei aplicații „….exemplu…”, în care veți avea o hartă cu un parcurs dat, pe care o veți completa astfel: veți urmări videoclipuri legate de componentele sistemului digestiv, iar ulterior, veți completa un document care va conține un rebus cu întrebări din videoclip + lecția predată la clasă; veți analiza o schemă cu toate funcțiile organelor, dar și a glandelor, pentru a completa mai târziu, un quiz, iar în cele din urmă, vi se vor prezenta diferite imagini cu legende, pe care le veți reține apoi, corelând prin intermediul unui joc interactiv, fiecare organ/glandă cu forma lui/ei reală.
Toate aceste activități se vor parcurge progresiv, urmate de regulile aplicației, iar ora viitoare, vă voi nota pentru această lecție, în funcție de statisticile care mi se vor prezenta pe parcurs.
Scopul acestei activități este să aprofundați sistemul digestiv la om, din punct de vedere structural, și să fixați noi noțiuni.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să identifice componentele tubului digestiv, pe baza prezentării anterioare a acestora și a informațiilor furnizate de scheme didactice, filme și alte materiale suport multimedia date, inclusiv materiale interactive
2. Să enumere componentele (cerință minimă) și funcțiile (cerință suplimentară) glandelor anexe
3. Să explice diferitele funcții ale componentelor sistemului digestiv
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Perechile de elevi vor accesa link-ul transmis de doamna profesoară și vor începe să parcurgă harta, conform pașilor indicați de aceasta anterior, la clasă. Prima sarcină va consta într-o scurtă recapitulare, prin intermediul unui scurt document care va conține scheme concise legate de sistemul digestiv, incluzând atât funcțiile fiecărui component, cât și imagini ilustrative. Elevii vor urmări atent, vor completa în caiet (daca este necesar) și vor reține localizarea, dar și structura propriu-zisă a componentelor. Următorul pas va fi să urmărească un videoclip, în care se va realiza hrănirea, trecând prin fiecare organ. Copiii vor identifica fiecare componentă și vor corela funcția reamintită anterior cu imaginea dată de videoclip, ulterior vor completa un rebus cu indicii ușoare pe care să le identifice rapid. Se vor folosi de schema tablei (scrisă din clasă), dar și din ce au reținut în legătură cu lecția până in momentul rezolvării exercițiului. Următoarea căsuță din hartă va fi cu scheme care să simplifice funcțiile tuturor componentelor sistemului digestiv, astfel, copii își vor reaminti de discuția din clasă, dar și de recapitularea urmată anterior și vor completa un quiz, fiind concentrați, ajutându-se de toate notițele scrise, dar și reținute, care îi va ajuta să fixeze și mai mult lecția predată deja la clasă. În cele din urmă, vor avea diferite imagini cu toate componentele pe care le vor reidentifica mai târziu, într-un joc interactiv, în care va fi prezentată figura unui om, și denumirea organului, așadar copii va trebui să-și reamintească unde l-a observat anterior, va face legătură și cu funcția lui și în final va decide unde să plaseze organul ca localizarea lui să fie cea corectă. Toate aceste activități le vor realiza, sfătuindu-se cei doi colegi între ei, pentru a-și împărtăși atât perspectivele, cât și opiniile asupra răspunsurilor, se vor ajuta reciproc în cazul în care unul dintre cei doi copii nu va înțelege ceva și astfel, vor învăța în același timp, lecția despre sistemul digestiv și să lucreze în echipă, ascultând părerile coechipierului.
Accesări: 376
Contribuitor: Timea-Ioana Curtean - Facultatea de Biologie (2022)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Symbaloo
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.