Sarcina de lucru pentru elevi:
Copii, grupați-vă câte 3 și stați fiecare grupă la o masă. Fiecare grupă va primi o tăviță cu flori și ustensile de laborator – aș vrea în primul rând să recunoașteți de la ce plante provin florile respective. Apoi, le desfaceți cu ajutorul ustensilelor din trusă pentru a observa elementele florale. O să trec pe la fiecare bancă sa observ progresul vostru, și să vă răspund la eventualele nelămuriri.
As vrea ca după ce separați un element floral de floare, să îl puneți pe o coală și să notați sub el ce credeți ca reprezintă acela, daca e petala, sepala, receptacul sau orice altceva.
Câte unul dintre membrii echipei, pe rând, va filma secvențele esențiale din procesul de investigație.
Aveți la dispoziție un sfert de oră. Spor la treaba!
Acasă, ca temă, va trebui să editați secvențele de film și să realizați un singur material video pe care să îl încărcați pe platforma de elearning.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1: să descrie părțile componente ale florii pe baza observării mulajelor, din cel mult 2 încercări.
O2: să stabilească rolul îndeplinit de fiecare parte componentă a florii pe baza informațiilor din atlasul botanic, din cel mult 2 încercări.
O3: să redea din cel mult o încercare, pe baza modelelor florale descompuse, alcătuirea florii.
O4: să clasifice tipurile de flori, precizând cate o asemănare si o deosebire intre acestea.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Modul de lucru: - se denumesc de către elevi cele 2 flori care vor servi ca obiect de activitate; - cu penseta se desprind de la 2 flori distincte din cele de pe masa de lucru periantul (învelişul) floral (mai intai sepalele, apoi petalele), organele reproducătoare (staminele, pistilul); - se desprind si receptaculul cu pedunculul impreună; - se vor aşeza pe coala grupate; - se noteaza sub fiecare componenta denumirea acesteia; - se noteaza pentru fiecare categorie numărul, culoarea; - se reasamblează una din flori la alegere; componentele se vor fixa pe coala prin lipire.
Accesări: 1.067
Contribuitor: Petru-Costin Căpraru - Facultatea de Biologie (2020)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: video simulări
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.