Descriere:
Instrucțiunea repetitivă for permite generarea unui șir de numere cu un pas fix, fie în ordine crescătoare, fie în ordine descrescătoare.
Aceste programe demonstrează cum for poate fi utilizat pentru a crea secvențe numerice, modificând pasul și sensul de parcurgere. Fiecare exemplu prezintă două variante echivalente ale aceleiași logici, ilustrând diferite moduri de implementare.
Prin aceste exerciții, elevul va dobândi competențe privind controlul punctului de start, al pasului și al condiției de oprire, adaptând instrucțiunea for pentru a genera diverse tipuri de secvențe. Practicând, va dobândi o mai bună înțelegere a modului în care structura repetitivă poate fi folosită eficient în rezolvarea problemelor algoritmice.
De asemenea, explorarea diferitelor valori inițiale și a pasului de incrementare sau decrementare oferă o perspectivă mai largă asupra controlului fluxului de execuție, facilitând adaptarea eficientă a instrucțiunii for în contexte diverse.
Această practică contribuie la îmbunătățirea abilităților de gândire algoritmică, optimizarea codului și dezvoltarea unei abordări structurale în rezolvarea problemelor.
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Informatică și TIC
Competență generală: 3. Elaborarea creativă de produse digitale care să valorifice conexiunile dintre disciplina Informatică și TIC și societate
Competența specifică vizată prioritar: 3.3. Implementarea algoritmilor într-un mediu de programare
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/39397228
Accesări: 116
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)
Data validării: 1 martie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.