Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi un „avizier” virtual cu titlul „George Coșbuc, poet român”, folosind programul Lino. Veţi vorbi despre trei poezii, obligatoriu una va fi dintre cele studiate la clasă. Notați o scurta analiză stilistică a poeziei Sunt necesare și câteva date despre autor (bibliografice, biografice) apoi veţi scrie titlul fiecăreia și veţi adăuga o imagine sugestivă, un tablou cu reprezentarea artistică a poeziei.
Alegeţi-vă apoi o poezie a acestui autor, care v-a plăcut mai mult, şi, utilizând aplicaţia WordArt, realizaţi un „nor de cuvinte”, fără să adăugaţi titlul poeziei. În pagina de lucru a clasei voastre din aplicaţia Lino veţi insera linkul către avizierul virtual creat, precum şi pe cel către textul reorganizat al poeziei, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere titlul poeziei aleasă de voi.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze critic informaţiile găsite în vederea realizării unei selecții semnificative de poezii
Să prezinte informații cu privire la anumite creații poetice, pe criterii liber alese
Să selecteze informații relevante cu privire la opera autorului român
Să identifice cuvintele cheie din poezii prin reprezentarea vizuală a cuvintelor poeziilor
Să identifice, prin analiză, efectele stilistice utilizate de autor
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă realizarea unui ,,avizier’’ virtual cu titlul „George Coșbuc, poet român”, folosind aplicaţia Lino. Aceștia trebuie să discute despre trei poezii care i-au impresionat, obligatoriu una din ele va fi dintre cele studiate la clasă pentru a consolida informaţiile predate anterior. Vor nota titulul fiecăreia, o imagine reprezentativă pentru fiecare, o scurtă analiză stilistică a fiecărei poezii, cât și unele date personale precum locul şi momentul naşterii ale autorului. De asemenea, vor adăuga şi câteva titluri ale altor opere sub titlul autorului. La sfârşit, vor scrie o strofă dintr-o poezie celebră a autorului respectiv. Elevii îşi aleg apoi o poezie şi, cu ajutorul aplicaţiei WordArt, realizează un „nor de cuvinte”, fără să adauge titlul poeziei, astfel încât colegii vor trebui să ghicească titlul acesteia. Aceste două linkuri vor fi inserate în pagina de lucru a clasei lor, din aplicaţia Lino, pentru a putea fi citite de toţi colegii şi pentru ca aceştia să ghicească despre ce poezie este vorba în „norul de cuvinte” realizat de colegi.
Accesări: 852
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Lino
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.