Sarcina de lucru pentru elevi:
Alcătuiți echipe de câte trei și realizați un suport vizual pentru o prezentare, utilizând o aplicație la alegere, prin care să arătați consecințele pozitive și negative ale urbanizării asupra mediului, omului și calității vieții.
Pentru ca prezentarea să aibă momente interactive, vă recomand ca pentru realizarea suportului vizual să utilizați una dintre aplicațiile: Mentimeter, Nearpod, Pear Deck, Beautiful.ai, Visme, Genially.
Pentru îndeplinirea acestei sarcini va trebui să utilizați Google Earth, să derulați imaginile satelitare deasupra zonei alese și să faceți observații legate de amploarea fenomenului, tipurile de clădiri care se construiesc, clasele sociale care locuiesc acolo, impactul asupra mediului natural și alte aspecte pe care le veți considera relevante. Desigur că puteți căuta și fotografii sau alte materiale video care să vă ajute să observați mai bine procesele care au avut loc. Pentru înțelegerea profundă a fenomenului, va trebui să citiți cel puțin 6 articole sau 3 articole și un documentar de lungă durată de echipă legate de procesul urbanizării în țara respectivă și pentru orașul cu pricina.
Vă recomand să alegeți din următoarele capitale și metropole ale lumii: București, Istanbul, Lagos, New Delhi, Riad, Dubai, Dacca, Shenzen, Tokyo, Singapore, Kuala Lumpur, Jakarta, Cape Town, Rio de Janeiro, Sao Paolo, San Francisco, Miami. Sunteți liberi să alegeți liber orașul pe care să îl prezentați.
Timpul de lucru este de o săptămână.
La următoarea noastră întâlnire, prezentarea orașului va dura între 5 și 10 minute la fiecare echipă. La finalul orei, vom compara orașele între ele și vom discuta cauzele diferențelor dintre ele și ce soluții s-ar putea aplica pentru reducerea impactului negativ acolo unde este nevoie.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să analizeze critic imagini și materiale video legate de desfășurarea în timp și spațiu a dezvoltării așezărilor urbane.
2. Să povestească într-un timp limitat, cu argumente logice, o suită de informații privind o temă din domeniul geografia așezărilor umane.
3. Să enumere minim 3 aspecte negative și 3 pozitive ale urbanizării.
4. Să empatizeze cu locuitorii din zonele marginale ale orașelor din statele subdezvoltate.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se vor organiza în echipe de câte trei și vor folosi Google Earth, fotografii și videouri pentru a observa evoluția în timp a marilor metropole și capitale ale statelor lumii pe care le-au ales. În urma observațiilor asupra materialelor respective și după ce vor citi articolele și vor viziona documentarele, copiii vor putea să ajungă la concluzii privind modul în care omul afectează mediul natural prin urbanizare, cum este afectată calitatea vieții de urbanizarea haotică și accelerată, poluarea care rezultă, ce legături sunt între nivelul de trai al țării respective și felul cum arată orașele ei.
Accesări: 1.334
Alte activități pentru: Geografie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Visme Pear Deck Nearpod Mentimeter Genially Beautiful AI
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.