Descriere:
În cadrul scenariului didactic privind globalizarea, identitatea națională și europeană, elevilor li se propune un parcurs de învățare a conceptelor precum globalizare, diversitate culturală, comunitate internațională, demnitate, precum și a elementelor de conduită pentru conviețuire, înțelegerea drepturilor omului într-o lume globalizată și utilizarea Colecțiilor Europeana pentru a căuta informații legate de aceste teme. Pentru înțelegere, elevii discută termenii globalizării în grupurile de lucru, sunt încurajați să promoveze valori precum toleranța, respectul, libertatea, egalitatea, dreptatea și demnitatea.
Elevii sunt împărțiți în grupuri de patru. Opiniile și ideile fiecărui grup de studenți sunt prezentate în fața clasei de către unul dintre reprezentanții lor. Chiar și acolo unde este un singur răspuns corect într-o situație dată, elevii descoperă că există diferite modalități de a ajunge la răspunsul corect, având posibilitatea de a-și exercita raționamentul.
Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Engleză
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Istorie
Competență generală: Explorarea surselor relevante pentru a înţelege fapte şi evenimente din trecut şi din prezent
Competența specifică vizată prioritar: Identificarea de surse istorice utilizând o varietate de instrumente, inclusiv tehnologiile de informare şi comunicare
Legătura web către resursă: http://blogs.eun.org/teachwitheuropeana/files/2019/04/Europeana-DSI-4-Learning-Scenario-Matei-Dan-Romania_v2.pdf
Accesări: 539
Propunător: Matei Dan - Școala Gimnazială Petros, Baru (Hunedoara)
Data validării: 23 mai 2020
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.