Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Tehnologii > Informatică > Clasa a XI-a >

Grafuri neorientate

Sarcina de lucru pentru elevi:

Pe grupe de câte trei elevi, alegeți-vă o noțiune prezentată la lecția Grafuri neorientate (ex: adiacență, incidență, grad, subgraf, graf parțial, lanț, lanț elementar, lanț simplu, lanț compus, ciclu) şi, utilizând aplicaţia Wordle (wordle.net), realizaţi un „nor de cuvinte”, unde veți pune proprietățile noțiunii respective, fără a preciza noțiunea.

În pagina de lucru a clasei voastre, veți insera imaginea norului de cuvinte creat, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere noțiunea. În ora care va urma la școală, fiecare „nor de cuvinte” va fi proiectat cu ajutorul videoproiectorului, iar elevii care nu fac parte din echipa care a realizat „norul de cuvinte” vor ghici noțiunea și vor indica proprietatea respectivă pe un graf neorientat desenat pe tablă.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să indice care sunt proprietățile unui graf neorientat
Să enumere termenii specifici grafurilor neorientate
Să identifice terminologia grafurilor neorientate și proprietățile acestora
Să redea proprietatea fiecărui termen specific grafurilor neorientate

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Fiecare grupă de câte trei elevi își va alege, cu ajutorul profesorului o noțiune prezentată la lecția Grafuri neorientate(ex: adiacență, incidență, grad, subgraf, graf parțial, lanț, lanț elementar, lanț simplu, lanț compus, ciclu) şi utilizând aplicaţia Wordle (http://www.wordle.net) vor realiza un „nor de cuvinte”, unde vor pune proprietățile noțiunii respective fără a preciza noțiunea. Fiecare echipă va încărca norul de cuvinte în pagina de lucru a clasei, astfel încât colegii care îl vor citi să descopere noțiunea. În ora următoare la școală/ora online, fiecare „nor de cuvinte” va fi proiectat cu ajutorul videoproiectorului/ partajat de profesor, iar elevii care nu fac parte din echipa care a realizat „norul de cuvinte” vor ghici noțiunea și vor indica proprietatea respectivă pe un graf neorientat desenat pe tablă/partajat de profesor.


Accesări: 942
Contribuitor: Alina Vasile - Colegiul Național Pedagogic Spiru Haret, Buzău (Buzău) (2020)

Alte activități pentru: Informatică Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Wordle

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite