Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a XI-a >

Hamlet – omul renascentist

Sarcina de lucru pentru elevi:

Dezbatere online pentru clasa a XI-a, Filologie

Utilizând aplicația Dotstorming, veți dezbate, până în weekend, statutul de mit al personajului Hamlet din piesa de teatru omonimă aparținând lui William Shakespeare.

Veți folosi următorul link de acces https://dotstorming.com/.

Sunteți invitați să votați între voi cele mai creative interpretări.

Interpretarea/ argumentarea cea mai bine construită și inovatoarea îi va oferi participantului la dezbatere ocazia de a sta în culise în timpul jucării piesei de teatru sâmbătă seara la Teatrul „Maria Filotti” din Brăila.
Ceilalți vom asista la piesa de teatru din sală după cum am stabilit.

Fiți creativi.
Fiți combativi.
Votați corect.
Folosiți-vă cunoștințele despre mit, mitologie, context mitologic, mit modern, dar și despre personaj, dramă, teatru, tragedie, Renaștere, Baroc.
În caz că vom avea egalitate, votul profesorului va fi decisiv.

Go, Hamlet!

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să interpreteze creativ piesa de teatru Hamlet, discutând statutul personajului și desprinderea acestuia de operă.
Să utilizeze concepte cheie discutate: mit, mitologie, mit modern, personaj, dramă, teatru, tragedie, Renaștere, Baroc.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii se vor loga pe aplicație și pornind de la întrebarea cheie dată de profesor „Este Hamlet un mit?” vor începe dezbaterile și voturile. Elevii sunt așteptați să vină cu interpretări creative și idei inovatoare, să folosească cunoștințele acumulate, să-și dezbată ideile reciproc, dar în același timp să fie în stare să-și aprecieze creativitatea și puterea de argumentare reciproc. În caz de conflicte, voi urmări dezbaterile în mod constant moderând dezbaterea. Implicarea cea mai activă și combativă va fi răsplătită cu șansa de a sta în culise în timpul desfășurării unei piese de teatru. La final, după vizionarea piesei, elevii pot folosi în continuare aplicația pentru a-și împărtăși impresiile. Prin acest exercițiu, elevii vor trebui: - Să-și folosească cunoștințele, dar și strategiile interpretative acumulate până acum în cadrul cursurilor de literatură universală. - Să-și dezvolte spiritul argumentativ și creativ (folosind mediul online). - Să fie echitabili în a se vota reciproc, apreciindu-și creativitatea.


Accesări: 921
Contribuitor: Georgiana Tudor - Facultatea de Litere (2018)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Dotstorming

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite