Descriere:
Acest mijloc de învățământ realizat pe platforma online wordwall.net constă într-un exercițiu ludic de fixare a cunoștințelor teoretice, care poate fi utilizat de către elevii care urmează domeniul de pregătire profesională Turism şi alimentație, domeniul de pregătire generală Turism și calificarea profesională – Tehnician în turism sau Tehnician în hotelărie, la modulul Patrimoniul turistic, tema Hidrografia României, lecția Lacuri. Oferă o modalitate atractivă și interactivă de fixare a cunoștințelor.
Acesta constă într-un exercițiu de tip „Trageți și plasați fiecare element în grupul corespunzător” care trebuie rezolvat în cinci minute. Urmărește doar o parte a conținutului lecției, mai precis încadrarea elementelor date (denumirea lacurilor) în categoria din care acestea fac parte, în funcție de modul lor de formare.
Susține o activitate independentă de învățare. Dezvoltă la elevi capacitatea de a înțelege cele citite, capacitatea de răspunde sarcinilor de lucru, capacitatea de a lucra într-o limită de timp dată.
Mai poate fi utilizat de cadre didactice, ca sursă de inspirație pentru proiectarea de activități de evaluare la clasă. Reprezintă un mijloc eficient de obținere a feedback-ului în timp scurt, făcând posibilă ierarhizarea imediată a respondenților.
Programe școlare suport – programa școlară în vigoare pentru disciplina Patrimoniul turistic, clasa a X-a (conform anexei 2 la OMEN nr. 3915 din 18.05.2017) și Standardul de Pregătire Profesională (conform anexei 4 la OMENCȘ 4121/13.06.2016)
Disciplina la care poate fi aplicat /Aria curriculară – Patrimoniul turistic/ Tehnologii
Clasa – a X-a
Unități de rezultate ale învățării tehnice generale 7 – Valorificarea patrimoniului turistic
Competențe cheie:
– Competențe de comunicare în limba română;
– Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere.
Rezultate ale învățării:
Cunoștințe:
7.1.3. Cunoașterea structurii patrimoniului turistic natural.
Abilități:
7.2.3. Identificarea elementelor structurale ale patrimoniului turistic natural.
Atitudini:
7.3.3. Asumarea responsabilității în selectarea elementelor componente ale patrimoniului turistic natural.
Obiectiv de învățare:
O1: Să recunoască categoria din care fac parte lacurile enumerate, în funcție de modul lor de formare.
Bibliografie:
1. Mihai Ș., Capota V., Ionești C., Turcescu A., Costea F., Capota V. – Turism și alimentație: manual pentru clasa a IX-a, Editura CD PRESS, Bucuresti, 2010
2. Minciu R. – Economia turismului, Editura Uranus, Bucuresti, 2004
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Discipline tehnice
Competență generală: 0. Competențe generale pentru discipline tehnice
Competența specifică vizată prioritar: 0. Competențe specifice pentru discipline tehnice
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/95595916
Accesări: 16
Propunător: Cătălina Onose - Liceul de Turism și Alimentație Dumitru Moțoc, Galați (Galaţi)
Data validării: 8 august 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.