Sarcina de lucru pentru elevi:
Fiecare elev o să lucreze individual. Veți accesa pagina pregătită de profesor pe platforma Voki: veți da click pe „log in“, unde o să introduceți pentru username: ”Literatură” , iar pentru password „recapitulare”. Aici veți găsi avatarul creat pentru clasa a VI-a B. Veți reda avatarul , iar prin intermediul acestuia veți auzi sarcinile de lucru pe care trebuie să le rezolvați cu atenție.
Va trebui sa enunțați definiția hiperbolei, asa cum am enunțat-o la clasă. Apoi va trebui să construiți cel puțin patru enunțuri folosind hiperbole diverse. Avatarul va reda apoi ultimul paragraf al operei studiate pe care trebuie să-l ascultați cu atenție. Pe baza acestuia, va trebui să identificați fraza moralizatoare din finalul operei, să explicați cum se realizează umorul, folosindu-vă de lectura întregii operei. Dacă este nevoie să v-o reamintiți, veți deschide manualul la pagina 52 și veți reciti opera. Pentru ultima sarcină, va trebui să interpretați finalul operei, punând accentul pe modul în care autorul utilizează umorul ca sursă a ironiei.
Tema va fi corectată săptămâna viitoare la ora de limba și literatura română.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enunțe definiția hiperbolei
Să construiască cel puțin patru enunțuri folosind hiperbole diverse
Să identifice fraza moralizatoare din opera studiată
Să explice cum se realizează umorul în opera studiată (elemente cheie)
Să interpreteze finalul operei studiate, punând accentul pe utilizarea umorului ca sursă a ironiei
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Să citească atent sarcinile de lucru și să urmeze pașii indicați de profesor. Să intre pe avatarul creat pentru clasa a VI-a B și să lucreze pas cu pas fiecare sarcină. Să deschidă caietele și să citească definiția hiperbolei ,dar și a celorlalte concepte învățate anterior. Totodată, dacă nu-și amintesc detalii din opera studiată, aceștia trebuie să recitească opera studiată pentru a face trimitere la replicile personajelor și să ofere exemple care să le susțină punctul de vedere. Mai mult, elevii trebuie să se exprime corect din punct de vedere gramatical, să fie clari în exprimare și să aibă idei originale, gândite de ei înșiși.
Accesări: 870
Contribuitor: Mihaela-Roxana Stoiceanu - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.