Sari la conținut
Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Despre
  • Contact
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a II-a >

Identificarea unor informații variate dintr-un text citit. „Buburuza”, de Eugen Jianu

Sarcina de lucru pentru elevi:

Se dă textul „Buburuza”, de Eugen Jianu:

A venit primăvara veselă, cu ghioceii albi, brândușele galbene și toporașii albaștri. Au plesnit mugurii copacilor. S-a ivit frunza cea crudă și lucioasă. Soarele-i mare și afară e cald. S-au întors păsările călătoare. Crângul e plin de larma lor veselă. Albinele deretică stupul. Mieii zburdă pe pajiște. Buburuza cea mică și roșie a ieșit din crăpăturile scoarței unui copac. — Ce bine că s-a dus iarna! Deodată s-a întristat și a zis: — Ce mică și neînsemnată sunt! Nimeni nu mă bagă în seamă! A zburat și s-a așezat pe mânuța unui copil. — Bunicule, ce bubuzură mică și drăguță! Buburuză, ești prima gâză ce vestește primăvara! Bucuroasă, buburuza a aflat că are și ea un rost pe lume.

1) Citește propozițiile și ordonează-le potrivit întâmplărilor din text.

Păsările călătoare s-au întors.
Aceasta a zburat pe mâna unui copil.
A aflat că este prima care vestește primăvara.
Buburuza a ieșit din scoarța copacului.
A sosit primăvara cu ghiocei, brândușe și toporași.

2) Plasează cuvintele la locul corespunzător: pajiște, crâng, larmă, deretică, vestește.

Mieii zburdă pe ________ însorită.
Păsărelele ciripesc vesele în ___________.
În recreaţie e ________________ mare.
Mama___________ în camera Elenei.
Apariţia primilor ghiocei_____________ primăvara.

3) Completează propozițiile pe baza textului citit. Selectează din listă.

A sosit primăvara _______________ crudă, plin, veselă
Frunza cea ____________ s-a ivit. crudă, plin, veselă
Crângul e _________ de larma păsărilor. crudă, plin, veselă

Link către exercițiile digitale: library.livresq.com/details/5edd44f4da811119af1effbb

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să răspundă corect la întrebări care vizează informații esențiale dintr-un text dat
Să ordoneze corect enunțuri date, potrivit întâmplărilor din textul citit
Să completeze corect propoziții lacunare prin alegerea cuvântului din lista de cuvinte date

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii utilizează device-uri precum tabletă, telefon pentru a accesa textul literar „Buburuza”, după Eugen Jianu, pe care l-am integrat pe platforma Livresq. Pe parcursul lecției, elevii au de rezolvat ca sarcină de lucru individuală, în clasă, trei exerciții digitale: 1) de ordonare a propozițiilor date porivit întămplărilor din textul citit; 2) de plasare a unor cuvinte date în propoziții; 3) de completare a unor propoziții lacunare. Prin abordarea sarcinilor de lucru sub formă de exerciții digitale, elevii își dezvoltă competențele digitale, rezolvă exercițiile într-un timp scurt, primesc feedback imediat, își fixează cunoștințele noi prin joc, într-o manieră atractivă și interesantă.


Accesări: 150
Contribuitor: Aida Georgeta Daciana Galu - Școala Gimnazială Avram Iancu, Dej (Cluj) (2020)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a II-a
Alte activități care utilizează: Livresq

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Raportați o problemă.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Raportați o problemă.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți problema identificată:


Anulează Trimite