Sarcina de lucru pentru elevi:
Dintre toate lecturile parcurse, la clasă și în afară, aș dori să alegeți 5 titluri (din literatura română și cea străină) de opere literare care au în centru, ca protagonist, un copil. Pentru ca multe dintre operele literare din care puteți alege sunt cunoscute si parcurse chiar împreuna, vă propun realizarea unui proiect care sa vizeze „Imaginea copilului în literatură”. Și sigur, puteți lucra în perechi, pentru ca să descoperiți împreună cu un coleg particularitățile acestor opere literare.
În cadrul acestui proiect, reluând lectura textelor, chiar și fragmentară, veți putea sa faceți corelații/ analogii/ comparații cu personajele alese și cu propria voastră personalitate sau experiență.
Componența proiectului este simplă:
– o copertă, cu titlul și autorii
– un cuprins detaliat
– câte o pagină pentru fiecare operă literară aleasă, în care se face o scurtă prezentare a textului/ a conținutului,
– câte un desen (făcut de voi sau extras și imprimat; sau puteți crea un avatar al fiecărui personaj, cu voki),
– anexată desenului personajului, poate exista o fișă de trăsături ale personajului, sub forma unui nor de cuvinte (wordart),
– o pagină cu idei principale/ tema centrală a operelor literare,
– câte o pagină cu citate semnificative,
– opinia despre personajul preferat.
Puteți alege să realizați proiectul ca broșură în Story Jumper. Sau puteți alege o variantă de prezentare (interactivă) de tip powerpoint, cu Nearpod, Pear Deck, Genial.ly, Beautiful.ai sau Visme.
Incercati sa va surprindeti colegii, caci originalitatea selectarii materialelor si nota personală, felul in care vă veți raporta la personajele alese, felul în care vă identificați cu aceste personaje va aduce plus valoare și, implicit, o notă frumoasă.
Cred ca timpul pe care îl puteți aloca acestui proiect ar fi de 2 până la 3 ore, în funcție de felul in care va organizați.
Orice întrebare o puteți adresa pe platforma de elearning, acolo unde voi atașa și elementele pe care le-am discutat împreună.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să enumere cel puțin 5 opere literare în care personajul principal este un copil
Să formuleze idei principale pe baza textelor din opere literare
Să identifice trăsături ale personajelor operelor literare
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Valoarea adăugată a sarcinii de lucru vine din utilizarea unor aspecte TIC (voki, storyjumper etc.), dar și din raportarea la aspectele din viața personală, experiența proprie și mai ales din corelarea cu propriile trăsături. Elevii vor găsi elemente comune, dar și diferențe între ei și fiecare personaj despre care au studiat si s-au documentat. Astfel, își exprimă opiniile, gândesc critic, realizează comparații, analizează și selectează elementele importante și semnificative.
Accesări: 922
Contribuitor: Liliana Adriana Ciubotaru - Școala Gimnazială Miron Costin, Galați (Galați) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki Visme StoryJumper Pear Deck Nearpod Genially Beautiful AI
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.