Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Consiliere şi orientare > Consiliere > Clasa a VIII-a >

În direct cu mine. Viziune și reușită personală: aspirații, modele de gândire și acțiune

Sarcina de lucru pentru elevi:

Împărțiți in grupe de câte 3-4 elevi, trebuie să completați fiecare rubrică a „casei schimbării” din documentul colaborativ realizat de profesor ca șablon.

Link-ul pentru document este
https://docs.google.com/document/d/19ASFASgOpdW6q8InoP7KWkbzFCjKt9ucMGJZnxMqjsw/

Un membru al echipei face o copie a documentului (în propriul Drive), apoi dă drepturi de editare colegilor de echipă.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– demararea şi practicarea unor activităţi de sugestopedie şi psihodramă în vederea parcurgerii unui proces sincer de autocunoaştere
– ierarhizarea propriilor valori
– identificarea punctelor tari (slabe) în interacţiunea cu semenii
– asumarea propriilor comportamente şi a imaginii proiectate în exterior
– stabilirea unor etape punctuale în dezvoltarea personală

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

- Prima rubrică constă în a completa cu 3 lucruri de care sunteți mulțumiți față de propria persoană. - A doua rubrică constă în a completa cu 3 lucruri pe care doriți să le faceți, pentru a fi mai bine ( de exemplu alergatul, mâncatul sănătos etc). - A treia rubrică constă în a completa cu 3 lucruri pe care doriți să le schimbați ( de exemplu statul prea mult pe telefon, procrastinarea etc). - A patra rubrică constă în a completa cu 3 lucruri pe care nu le înțelegeți ( de exemplu mâncatul excesiv de dulciuri, anxietatea etc). Fiecare elev trebuie să completeze toate rubricile, iar apoi elevii echipei discută despre cele scrise, și caută să găsească dacă există asemănări între cele scrise de aceștia. Împreună, pot căuta răspunsuri și soluții pentru colegii lor. Pot împărtăși păreri și sfaturi. La finalul orei se face un debate cu toată clasa, încercând să identificăm ideile care se repetă cel mai mult, cum ar fi spre exemplu statul pe telefon excesiv. Elevii trebuie să reflecteze foarte bine asupra subiectului, iar la ora următoare să își împărtășească răspunsurile la întrebări cu profesorul și elevii clasei.


Accesări: 46
Contribuitor: Iulia-Adriana Rășică - Facultatea de Psihologie (2023)

Alte activități pentru: Consiliere Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Google Drive Google Docs

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite