Sarcina de lucru pentru elevi:
După ce s-a explicat noțiunea de factor comun plecând de la distributivitatea înmulțirii față de adunare și scădere, elevii vor avea de realizat un test, timp de 10 minute.
– Elevi, după ce am văzut ce este acela factor comun, să vedem cum ne descurcăm. Pentru aceasta, veți folosi formatul digital al manualului (pe CD sau intrați pe adresa https://manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20V-a/Matematica/Sigma/).
La pagina 24, aveți o fișă de lucru interactivă pe care trebuie să o rezolvați în 10 minute.
Completează:
a) 15 • 9 + 15 • 7 = 15(…. + ….)
b) 29 • 726 – 29 • 13 = … (726 – ….)
c) 38 + 114= 38 (….+ …)
d) d) 492 + 369 – 246 – 123=(…+… – … – …)
e) 6006+ 5005 – 3003 = …( 6+5-3)
f) 888+666-555 = ….(8+6-5)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască factorul comun
Să efectueze calcule folosind factorul comun
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii care au CD-ul, îl vor folosi, iar ceilalți vor intra pe adresa indicată. La pagina 24, se află fișa de lucru „Completează:". În proporție de 90%, elevii vor rezolva sarcina de lucru. Elevii care nu se vor descurcă vor fi ajutați.
Accesări: 1.200
Contribuitor: Lenuța Andrei - Școala Gimnazială Decebal, Craiova (2019)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: manualul digital Sigma
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.