Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a XI-a >

Înțelegerea șirurilor de caractere în C++: Metode, pointeri și aritmetică (Fișă de lucru interactivă)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)

Descriere:

Fișa de lucru interactivă explorează metodele de prelucrare a șirurilor de caractere utilizând limbajul de programare C++. Sunt prezentate programe care afișează un șir de caractere prin trei metode specifice, antrenând atât noțiunea de pointer, cât și de variabilă. Resursa pune accent pe afișarea șirului începând de la fiecare poziție i, prin afișarea parțială a șirurilor. De asemenea, este prezentată funcția de inversare a șirului (strrev), printr-o implementare iterativă manuală sau prin crearea unei funcții separate pentru inversarea șirului de caractere, apelată din main pentru compilatoarele care nu includ această funcție. Totodată, fișa include și aritmetica ASCII, prin modificarea și afișarea caracterelor din șiruri, alături de afișarea diferenței dintre adresele de memorie.

Feedback-ul vizual, evidențiat în roșu și verde, motivează și ghidează elevii pe parcursul procesului de învățare și consolidare. Elevii vor completa liniile de cod lipsă în funcție de întrebările de la sfârșitul fiecărei secțiuni și vor implementa programele propuse în cadrul laboratorului de informatică. Această abordare dezvoltă abilități esențiale pentru programare și gândirea algoritmică, ajutându-i pe elevi să înțeleagă și să aplice eficient aceste tehnici asupra unui șir de caractere.

 

Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 1. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi aplicarea algoritmilor fundamentali de prelucrare a acestora
Competența specifică vizată prioritar: 1.4. Implementarea unor algoritmi de prelucrare a tablourilor bidimensionale, a şirurilor de caractere şi a structurilor neomogene


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/36512227
Accesări: 183

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galati (Galaţi)
Data validării: 19 august 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite