Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică > Clasa a X-a >

Interacțiunea cu date neorganizate: Învățarea căutării secvențiale (Exercițiu interactiv)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Exercițiul interactiv de completare a codului este elaborat pentru a instrui elevii în aplicarea tehnicilor de căutare secvențială pentru localizarea și afișarea pozițiilor valorilor în tablouri neordonate. Această abordare practică include două tipuri de scenarii: identificarea primei și ultimei apariții a unei valori, reflectând căutarea informațională în liste neorganizate. Printre activitățile sugerate se află descoperirea primului element par, eliminarea primei apariții a unui element specific, și afișarea elementelor rămase după aceasta, căutarea și inserarea unui element în poziția adecvată, sau găsirea ultimului element impar.

Această metodologie este esențială pentru cultivarea gândirii algoritmice și îmbunătățirea abilităților elevilor de a implementa algoritmi eficient. Odată ce codul este completat în cadrul exercițiului interactiv, acesta poate fi aplicat în laboratorul de informatică, unde elevii vor manipula date din fișiere și vor gestiona output-ul pe consolă.

Feedback-ul interactiv, colorat în verde pentru răspunsuri corecte și roșu pentru erori, sprijină participarea activă a elevilor și îmbunătățește experiența lor educațională, facilitând o înțelegere detaliată a tehnicilor de căutare în tablouri neordonate. Această abordare sporește competențele tehnice ale elevilor, contribuie la o mai bună înțelegere a structurilor de date și algoritmilor, consolidând fundamentul educațional necesar în domeniul programării.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică

Competență generală: 3. Elaborarea algoritmilor de rezolvare a problemelor
Competența specifică vizată prioritar: 3.1. Prelucrarea datelor structurate în tablouri


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/34400137
Accesări: 234

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 18 mai 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite