Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Interferențe culturale: Porturi populare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați o prezentare Genially în care veți descrie și veți compara portul popular și așezările tradiționale românești cu cele din țările în care locuiesc popoare vorbitoare de limbi romanice.

Lucrarea va include:
1. O scurtă prezentare a popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
2. Situarea popoarelor vorbitoare de limbi romanice pe harta lumii;
3. Imagini
– portul tradițional românesc vs. portul tradițional al popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
– locuințe românești tradiționale vs. locuințe tradiționale ale popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
4. Asemănări și deosebiri dintre cultura română și cea a popoarelor vorbitoare de limbi romanice

Puteți porni de la informațiile prezentate în manualul digital manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Limba%20si%20literatura%20romana/U0MgSU5UVUlURVhUIFNS/#, paginile 143-144.

Manual școlar: Cătălina Popa, Onorica Tofan, Aurelia Stancu, Mihaela Bahrim, Elena Corcăcel, Mirela Dragomir Limba si literatura romana. Clasa a VII-a, Ed. Intuitext.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să compare elemente privitoare la cultura proprie și la cultura altor popoare;
Să stabilească asemănări între cultura română și cultura popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
Să identifice deosebiri între cultura română și cultura popoarelor vorbitoare de limbi romanice.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra în grupe de câte cinci. Aceştia vor realiza o schită a proiectului, vor stabili responsabilitătile fiecăruia, se vor documenta şi procura materialul necesar realizării proiectului. De asemenea, vor selecta materialele şi informaţiile pe care le vor folosi, vor realiza o schiţă înainte de finalizarea şi prezentarea proiectului. Sarcina de lucru contribuie la formarea competenţei specifice 3.2. Redactarea, individual şi/sau în echipă, a unor texte diverse, care urmează a fi prezentate în faţa colegilor şi a competenţelor cheie: comunicare în limba română; competenţe digitale; competenţe personale, sociale şi de a învăţa să înveţi; competenţe de sensibilizare şi exprimare culturală.


Accesări: 650
Contribuitor: Ionuța Sonia Chivu - Școala Gimnazială, Vulcana Pandele (2022)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: manualul digital Intuitext manuale digitale Genially

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite