Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a >

Interferențe culturale: Porturi populare

Sarcina de lucru pentru elevi:

Realizați o prezentare Genially în care veți descrie și veți compara portul popular și așezările tradiționale românești cu cele din țările în care locuiesc popoare vorbitoare de limbi romanice.

Lucrarea va include:
1. O scurtă prezentare a popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
2. Situarea popoarelor vorbitoare de limbi romanice pe harta lumii;
3. Imagini
– portul tradițional românesc vs. portul tradițional al popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
– locuințe românești tradiționale vs. locuințe tradiționale ale popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
4. Asemănări și deosebiri dintre cultura română și cea a popoarelor vorbitoare de limbi romanice

Puteți porni de la informațiile prezentate în manualul digital manuale.edu.ro/manuale/Clasa%20a%20VII-a/Limba%20si%20literatura%20romana/U0MgSU5UVUlURVhUIFNS/#, paginile 143-144.

Manual școlar: Cătălina Popa, Onorica Tofan, Aurelia Stancu, Mihaela Bahrim, Elena Corcăcel, Mirela Dragomir Limba si literatura romana. Clasa a VII-a, Ed. Intuitext.

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

Să compare elemente privitoare la cultura proprie și la cultura altor popoare;
Să stabilească asemănări între cultura română și cultura popoarelor vorbitoare de limbi romanice;
Să identifice deosebiri între cultura română și cultura popoarelor vorbitoare de limbi romanice.

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii vor lucra în grupe de câte cinci. Aceştia vor realiza o schită a proiectului, vor stabili responsabilitătile fiecăruia, se vor documenta şi procura materialul necesar realizării proiectului. De asemenea, vor selecta materialele şi informaţiile pe care le vor folosi, vor realiza o schiţă înainte de finalizarea şi prezentarea proiectului. Sarcina de lucru contribuie la formarea competenţei specifice 3.2. Redactarea, individual şi/sau în echipă, a unor texte diverse, care urmează a fi prezentate în faţa colegilor şi a competenţelor cheie: comunicare în limba română; competenţe digitale; competenţe personale, sociale şi de a învăţa să înveţi; competenţe de sensibilizare şi exprimare culturală.


Accesări: 23
Contribuitor: Ionuța Sonia Chivu - Școala Gimnazială, Vulcana Pandele (2022)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: manualul digital Intuitext manuale digitale Genially

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite