Sarcina de lucru pentru elevi:
CAPTAREA ATENȚIEI: „Ghicește animalul și imită-l!”. Pe monitorul calculatorului se află mai multe animale: pisică, rață, urs și vacă. Elevii au ca sarcină să-și aleagă câte un animal, să-l identifice și să-l imite. Sunetele emise de animale încep cu sunetul „m”.
Sunt întrebați de ce cred ei ca au jucat acest joc.
DIRIJAREA ÎNVĂȚĂRII:
Se vor prezenta, pe videoproiecție, literele „m, M” de tipar și se vor stabili elementele grafice din care sunt constituite acestea.
Pe masă se află literele m și M de tipar, decupate, iar elevii le vor asambla, afișându-le pe o planșă, la tablă.
Le propun să iasă fiecare elev la calculator și să tasteze literele m și M de tipar. Vom folosi diferite dimensiuni, forme și culori ale literelor ; denumim obiecte, despărțim cuvintele în silabe și sa stabilim poziția sunetului „m” în cadrul cuvântului.
Regula este ca atunci când în cuvântul respectiv se afla sunetul „m”, ei trebuie să caute, în sala de clasă, literele potrivite sunetului inițial al cuvântului „m, M” ascunse. Cine găsește primul litera trebuie sa stabilească corespondența între literă și imagine, primind o recompensa. Dacă sunetul nu se află în cuvântul respectiv, copiii vor aplauda.
Cer copiilor să alcătuiască propoziții cu aceste cuvinte. Propun elevilor modelarea literelor din plastilină sau din sârmă plușată.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice sunetul şi literele „m, M” într-un cuvânt dat (obiectivul se consideră realizat dacă cel puțin 7-8 copii recunosc un sunet şi o literă din cuvintele date).
Să alcătuiască enunțuri simple cu cuvinte date (obiectivul se consideră realizat dacă cel puțin 7-8 copii alcatuiesc enunturi simple cu cuvinte date).
Să traseze literele de tipar după contur (obiectivul se consideră realizat dacă fiecare copil trasează după contur elementele grafice ale literelor).
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
CAPTAREA ATENTIEI: „Ghiceste animalul si imită-l!” Priveste monitorul! Ce animale se afla afisate? Denumiti-le! Imitati-le! Cu ce sunet incepe fiecare zgomot emis de aceste animale? Elevii vor reproduce: pisica face „miau!”, rața face „mac!”, ursul face „mor!” și vaca face „muuu!”. Se va stabili că fiecare sunet emis de aceste animale incepe cu „m”. Elevii stabilesc pozitia sunetului in cadrul cuvântului (la inceput). DIRIJAREA INVATARII: Pe monitor se afla literele m, M de tipar in dimensiune mare, pentru a putea fi observate de toti elevii. Elevii stabilesc elementele grafice constitutive ale acestora. Pot folosi mai multi elevi care sunt familiarizati cu calculatorul si tastatura, pentru a trasa (desena) litera pe calculator. Avand mai multe ore planificate pentru insusirea acestor cunostinte, pot realiza acest lucru cu toti elevii, pentru a asigura insusirea sunetului si literei de catre toti elevii. Pe masutele lor( sunt organizati pe grupe) se afla literele descompuse in elemente grafice constitutive. Ei trebuie sa combine elementele grafice pentru a realiza litera. Se va face interevaluare, fiecare grupa evaluand activitatea celeilalte. Urmatorul demers: Veti iesi, pe rand, la calculator si veti tasta literele invatate. Va veti alege forma, culoarea, marimea, iar eu vă voi ajuta sa le realizati. Ceilalti sunteti atenti, pentru a putea stabili cine a realizat cele mai frumoase litere. Urmariti cu atentie sala de clasa! Va rog sa-mi spuneti daca observati obiecte a caror denumire incepe cu sunetul „m”. Stabiliti pozitia sunetului in cadrul cuvantului! Cand folosim litera mare de tipar? Avem colegi al caror nume incepe cu „M”? Aveti pe masa sarma modelatoare si plastilina. Va rog sa alegeti materialul si sa modelati literele m si M de tipar!
Accesări: 1.381
Contribuitor: Aura Ciotan - Școala primară Nr. 2, Grozăvești (Dâmboviţa) (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.