Sarcina de lucru pentru elevi:
Etapa 1 – lucru individual, necompetitiv
- se utilizează un chestionar simplu pentru elevii din grupul de control,
- se utilizează un joc de tip evadare pentru grupul-țintă,
- se furnizează linkul individual, cu instrucțiunile de utilizare elevilor din grupul-țintă,
- fiecare elev parcurge tot jocul – timp de 5 minute,
- se monitorizează gradul de rezolvare a jocului la finalul celor 5 minute,
- se verifică, de asemenea, corectitudinea răspunsurilor date și se discută neclaritățile.
Etapa a doua – lucru pe echipe, competitiv
- se utilizează un chestionar simplu pentru grupele de control, se acordă punctaje diferite în funcție de numărul și complexitatea sarcinilor rezolvate – se folosește cronometrul,
- se implică elevii din grupul de arbitraj în realizarea unor materiale folosite ca răsplată pentru grupul-țintă (desene, imagini etc.) și pentru monitorizarea grupelor aflate în competiție,
- se utilizează un joc de tip evadare pentru grupul-țintă (3 x 4 elevi/ echipă, echipe eterogene ca nivel),
- se furnizează linkul fiecărui grup, cu instrucțiunile de utilizare,
- se pornește cronometrul, timp de lucru 10 minute,
- clasamentul este dat de timpul de finalizare (se aplică însă penalități pentru încercările succesive).
Modalitate de desfășurare: online/față în față
Aplicarea la clasă: la fiecare text narativ, timp de un semestru
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– evaluarea informațiilor și a intențiilor de comunicare din texte literare, nonliterare, continue, discontinue și multimodale;
– aplicarea constantă a unor strategii de corectare a comportamentelor și a atitudinilor de lectură.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea de tip joc de evadare contribuie semnificativ la captarea atenției elevilor și la motivarea lor de a participa la activitățile de învățare. De asemenea, motivația pentru lectura integrală a cărților avute în vedere a crescut în cazul majorității elevilor implicați în joc. Varianta competitivă este motivantă pentru majoritatea elevilor, dar are efecte negative asupra elevilor care au un ritm de lucru diferit.
Accesări: 371
Contribuitor: Ciobanu Gabriela - Școala Gimnazială Dan Barbilian, Galați (2024)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.