Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Jocurile de evadare în verificarea înțelegerii textului narativ

Sarcina de lucru pentru elevi:

Etapa 1 – lucru individual, necompetitiv

  • se utilizează un chestionar simplu pentru elevii din grupul de control,
  • se utilizează un joc de tip evadare pentru grupul-țintă,
  • se furnizează linkul individual, cu instrucțiunile de utilizare elevilor din grupul-țintă,
  • fiecare elev parcurge tot jocul – timp de 5 minute,
  • se monitorizează gradul de rezolvare a jocului la finalul celor 5 minute,
  • se verifică, de asemenea, corectitudinea răspunsurilor date și se discută neclaritățile.

Etapa a doua – lucru pe echipe, competitiv

  • se utilizează un chestionar simplu pentru grupele de control, se acordă punctaje diferite în funcție de numărul și complexitatea sarcinilor rezolvate – se folosește cronometrul,
  • se implică elevii din grupul de arbitraj în realizarea unor materiale folosite ca răsplată pentru grupul-țintă (desene, imagini etc.) și pentru monitorizarea grupelor aflate în competiție,
  • se utilizează un joc de tip evadare pentru grupul-țintă (3 x 4 elevi/ echipă, echipe eterogene ca nivel),
  • se furnizează linkul fiecărui grup, cu instrucțiunile de utilizare,
  • se pornește cronometrul, timp de lucru 10 minute,
  • clasamentul este dat de timpul de finalizare (se aplică însă penalități pentru încercările succesive).

Modalitate de desfășurare: online/față în față
Aplicarea la clasă: la fiecare text narativ, timp de un semestru

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

– evaluarea informațiilor și a intențiilor de comunicare din texte literare, nonliterare, continue, discontinue și multimodale;
– aplicarea constantă a unor strategii de corectare a comportamentelor și a atitudinilor de lectură.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare

Modul probabil de desfășurare a activității:

Activitatea de tip joc de evadare contribuie semnificativ la captarea atenției elevilor și la motivarea lor de a participa la activitățile de învățare. De asemenea, motivația pentru lectura integrală a cărților avute în vedere a crescut în cazul majorității elevilor implicați în joc. Varianta competitivă este motivantă pentru majoritatea elevilor, dar are efecte negative asupra elevilor care au un ritm de lucru diferit.


Accesări: 476
Contribuitor: Ciobanu Gabriela - Școala Gimnazială Dan Barbilian, Galați (2024)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: jocuri

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite