Descriere:
Fișa se adresează elevilor care studiază textul liric (în special la clasa a X-a, unitatea ”Poezia lirică”) și are drept scop receptarea textului liric la nivel denotativ, evoluând spre sensul conotativ pentru a realiza o conexiune între experiența propusă de eul liric și experiența de viață a elevilor.
Activitatea poate fi desfășurată ca o lecție ”despre lecția” care încearcă ”să ofere o lecție”, în condițiile în care fiecare a trăit la un moment dat o lecție, indiferent de vârsta sa. Elementul principal al activității îl constituie ancorarea experienței eului liric la experiența cotidiană a elevilor (ceea ce i-ar putea ajuta să se apropie mai mult de textul liric în care pot regăsi propriile emoții).
Tipul resursei: Text/ fișă
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Competența specifică vizată prioritar: 2.. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Legătura web către resursă: https://drive.google.com/file/d/15jctZ6_qw9FnaG1nglYHqXQCmi0c169z/view
Accesări: 2.396
Propunător: Mădălina Vlădescu - Colegiul Național Nicolae Titulescu, Pucioasa (Dâmboviţa)
Data validării: 22 iunie 2020
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.