Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limbă şi comunicare > Limba şi literatura română > Clasa a VII-a > Clasa a VIII-a >

Lecția 15, Unitatea II: Aproape de ceilalți. Caracterizarea personajului. „Părintele Trandafir”, de Mihail Sadoveanu

Sarcina de lucru pentru elevi:

1. Citește fragmentul din opera „Părintele Trandafir”, de Mihail Sadoveanu, și documentează-te despre acest personaj.
– Identifică trăsăturile fizice, dar și calitățile morale ale părintelui Trandafir (modul în care acesta este descris de autor: înțelept, generos, respectuos etc.).
– Găsește imagini sau ilustrații care pot reprezenta această personalitate (poți folosi imagini cu peisaje rurale, biserici sau portrete stilizate ale unui preot bătrân, în funcție de viziunea ta).

Indicații pentru realizarea videoclipului
– Folosind aplicația CapCut, creează un videoclip care să reprezinte portretul părintelui Trandafir.
– Adaugă imagini relevante și folosește tranziții interesante pentru a face videoclipul mai dinamic.
– Încearcă să inserezi texte scurte care să descrie caracteristicile părintelui Trandafir (ex. „Înțelept și respectuos”, „Un adevărat păstor al sufletelor”, „Un simbol al iubirii necondiționate” etc.).

2.
– După ce ai realizat videoclipul, salvează-l și trimite-l profesorului prin email sau pe platforma educațională (de ex. Google Classroom).
– Asigură-te că videoclipul nu depășește 3-5 minute.

Criterii de evaluare
– Creativitate: Cum ai folosit aplicația pentru a transmite mesajul și pentru a crea o atmosferă potrivită portretului părintelui Trandafir.
– Claritatea mesajului: Cum ai reușit să îți exprimi în mod clar și concis trăsăturile personajului.
– Aspect vizual: Cum ai selectat și utilizat imagini și efecte vizuale pentru a reda caracteristicile părintelui Trandafir.
– Corectitudinea informațiilor: Cât de bine ai înțeles și ai transmis trăsăturile personajului din text.

Termen de predare: 18.01.2025

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

1. Să identifice cel puțin două trăsături ale Părintelui Trandafir; (se presupune că la temă au primit de lecturat întreaga nuvelă);
2. Să construiască portretul personajului principal, folosind mijloace alternative de expresie (de ex., un film în aplicația CapCut);

Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:


Accesări: 173
Contribuitor: Cristina Alina Stehan - Școala Gimnazială, Ghizela (Timiș) (2025)

Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Capcut

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite