Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizați o prezentare 3D prin intermediul aplicației Artsteps (artsteps.com) cu tema „Lumea textului”.
Poeziile studiate vor fi:
- „Sara pe deal”, de Mihai Eminescu
- „Plumb”, de George Bacovia
- „Melancolie”, de Tudor Arghezi
Veți lucra în 4 echipe:
- arhitecții (analizează structura textelor, semnificația titlului, a temei, relațiile de simetrie);
- lexicologii (analizează câmpurile semantice predominante, imaginile poetice reprezentative);
- stiliștii (descoperă și analizează figurile de stil);
- psihologii (analizează dacă poeziile prezintă experiențe ce definesc eul poetic, perspectivele eului liric asupra lumii, iubirii, timpului și condiției umane).
Sunteți provocați să căutați analogii, corelații cu alte experiențe și veți asocia demersul creativ cu ceea ce vi se pare relevant: pictură/ tablou/ imagine/ text/ citate etc.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să prezinte convingător ideile și descoperirile personale și cele discutate în grup privind un text poetic;
Să explice mesajul textelor prin confruntarea cu câteva premise sugestive (picturi, imagini);
Să analizeze texte lirice prin comparație: semnificația titlului, a temei, câmpurile semantice predominante, imaginile poetice reprezentative, figurile de stil;
Să descrie experiențele ce definesc eul poetic, perspectivele eului liric asupra lumii, iubirii, timpului și condiției umane;
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au fost anunțați că vor fi împărțiți pe grupe. Decid singuri apartenența la o echipă. Fiecare echipă trebuie să realizeze prin intermediul aplicaţiei Artsteps un scenariu inedit. Membrii echipei îşi vor împărţi între ei sarcinile de lucru: prin descoperiri inductive, deductive și prin analogie, vor fi antrenați să descopere, până la urmă, că, atunci când citim, simulăm mental toate contextele noi și ne construim simțul de sine, pentru că imaginația chiar acționează în acest fel și așa se transformă modul în care vedem lumea. Exercițiul presupune o metodă a experienței de învățare și va urmări învățarea prin descoperire, dezvoltarea de aptitudini și deprinderi de investigare a textului, va stârni curiozitatea, imaginația, spiritul critic.
Accesări: 898
Contribuitor: Corina Coliță - Liceul Tehnologic Transporturi Auto, Timișoara (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Artsteps
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.