Sarcina de lucru pentru elevi:
Așa cum știți, multe dintre filme au la bază ecranizări ale operelor literare.
Două dintre acestea sunt Ion, de Liviu Rebreanu și Moromeții, de Marin Preda.
În această oră, veți lucra în grupe de câte patru elevi pentru a rezolva următoarea sarcină de lucru, pe care o veți termina acasă:
- prezentați/ descrieți o asemănare și o deosebire între cele două arte – literatura și filmul;
- selectați din unul dintre romanele menționate câte o scenă reprezentativă și selectați din ecranizarea cărții secvența cinematografică ce ilustrează scena aleasă de voi;
- evidențiați modul în care scenaristul, regizorul și actorii au interpretat textul literar.
În realizarea sarcinii veți colabora, prin împărțirea responsabilităților. Veți accesa resursele on line pentru a găsi romanele în format pdf, precum și ecranizările acestora.
Pentru realizarea produsului finit, veți folosi tehnica afișului/ a colajului/ captură audio-video. Vă recomand să utilizați aplicația Canva (canva.com) pentru a alătura resursele multimedia selectate – selectați designul Poster.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să prezinte o asemănare și o deosebire între literatura și cinematografie;
Să realizeze un colaj text-imagine, pornind de la cele mai cunoscute opere din literatura română care au fost ecranizate: Ion, de Liviu Rebreanu, Moromeții, de Marin Preda.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor fi împărțiți în grupe de câte 4. Fiecare membru al echipei va avea o responsabilitate: colectarea informațiilor, redactarea punctelor de vedere, realizarea colajului, susținerea produsului final. De exemplu, vor putea identifica drept asemănare, funcția emotivă a artei: atât literatura, cât și cinematografia emoționează, sensibilizează receptorul. Deosebirea cea mai evidentă o reprezintă materia expresivă: cuvântul, respectiv imaginea. Suportul digital constă într-o selecție a materialelor video disponibile online, cu capturi din ecranizările cărților menționate, precum și a cărților în format pdf și realizarea colajelor care să pună față în față textul romanului și secvența care ilustrează scena respectivă.
Accesări: 843
Contribuitor: Claudia-Mihaela Vlaicu-Nicula - Colegiul Tehnic Costin D. Nenițescu, Pitești (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.