Sarcina de lucru pentru elevi:
Vă veți împărți în 3 grupe. Fiecare grupă va realiza un nor de cuvinte folosind aplicația WordArt.
Aveți pe bănci câte un plic cu jetoane.
Prima grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul „s”. Veți scrie în norul de cuvinte doar cuvintele care conțin sunetul ,,s” .
A doua grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul „v” și va scrie cuvintele care denumesc acele imagini în norul de cuvinte.
A treia grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul „ș” și va scrie cuvintele care denumesc acele imagini în norul de cuvinte.
După ce veți termina, vom videoproiecta fiecare nor de cuvinte și veți citi cuvintele scrise în fiecare nor. Fiecare cuvânt va fi despărțit în silabe. Se va stabili poziția literelor/ sunetelor s, ș, v în cadrul cuvintelor, apoi veți alcătui oral enunțuri cu fiecare cuvânt.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice de pe jetoane, imaginile a căror denumire conține unul dintre sunetele s, v ș.
Să scrie corect cuvintele corespunzătoare imaginilor de pe jetoane.
Să despartă cuvintele în silabe.
Să identifice poziția unei litere/ unui sunet , în cadrul unui cuvânt (inițială, mediană, finală).
Să alcătuiască oral enunțuri cu cuvintele scrise în fiecare nor .
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Pentru realizarea norului de cuvinte elevii vor utiliza, după indicațiile învățătorului, aplicația WordArt., înscriind în nor fie cuvintele care conțin litera s, fie cuvintele care conțin litera v, fie cuvintele care conțin litera ș. Fiecare grupă va selecta jetoanele în funcție de litera scrisă pe plic. Prima grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul ,,s". Va scrie în norul de cuvinte doar cuvintele care conțin sunetul ,,s" . A doua grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul ,,v".și va scrie cuvintele care denumesc acele imagini în norul de cuvinte. A treia grupă va selecta jetoanele cu imagini a căror denumire conține sunetul ,,ș" și va scrie cuvintele care denumesc acele imagini în norul de cuvinte. Norii de cuvinte realizați vor fi prezentați la videoproiector. Se vor citi cuvintele scrise în fiecare norișor, se vor despărți în silabe, se va identifica poziția sunetelor/ literelor s, v, ș în cadrul cuvintelor. Se vor alcătui apoi propoziții cu aceste cuvinte. Elevii își vor exersa deprinderile intelectuale, strategiile cognitive, deprinderile motorii, dar și atitudini precum: colaborarea, respectul pentru ceilalți, dezvoltându-și atât inteligența cognitivă cât și inteligența emoțională.
Accesări: 743
Contribuitor: Lenuța Bărbosu - Școala Gimnazială Gheorghe Cioată, Todirești (Vaslui (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.